Κατακτώντας το στέμμα για το 2021, o Fabio Quartararo έβαλε τέλος στην παρατεταμένη «ανομβρία» της Yamaha μετά τον τελευταίο της τίτλο στο MotoGP το 2015, σε μια δύσκολη από πλευράς «εσωτερικών ισορροπιών» χρονιά για την ιαπωνική εταιρεία με σήμα το διαπασών.
Αν μη τι άλλο, ο Fabio Quartararo είναι ένα από τα κορυφαία ταλέντα της σύγχρονης εποχής του MotoGP. Συνάμα, όμως, αποτελεί τον αναβάτη που κατάφερε να… βγάλει τον καλύτερο εαυτό της ιαπωνικής μοτοσικλέτας βάζοντας τέλος σε μια μακρά περίοδο «ανομβρίας» για την Yamaha στη μετά-Bridgestone εποχή και τον τελευταίο τίτλο της ομάδας το 2015 με τον Jorge Lorenzo.
Ποιος είναι όμως ο Fabio Quartararo;
Ο 22χρονος σήμερα Γάλλος αναβάτης είχε τραβήξει τα βλέμματα ήδη από το ντεμπούτο του στα Grand Prix. Το 2015 έκανε την παρθενική του εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στην κατηγορία Moto3, σε ηλικία μόλις 15 ετών. Έχοντας κατακτήσει το πρωτάθλημα στο FIM CEV Moto3 τόσο το 2013 όσο και το 2014, ο Γάλλος θεωρήθηκε «σημαντική απειλή» για την κατάκτηση του στέμματος στη «μικρή» κατηγορία. Όπως πολλοί είχαν προβλέψει, εντυπωσίασε από την αρχή, και με δύο pole position σε Jerez και Le Man, ανέβηκε στο βάθρο μόλις στον δεύτερο αγώνα του, στο Circuit of The Americas. Κάτι που συνέβη στη συνεχεία και στο Assen. Δυστυχώς, ένας τραυματισμός στον αστράγαλο στα τέλη της σεζόν έβαλε τέλος στις προσδοκίες του Γάλλου ολοκληρώνοντας τη σεζόν στη 10η μόλις θέση της γενικής κατάταξης.
Το 2016 ήταν μια δύσκολη επίσης χρονιά για τον «El Diablo», ο οποίος κατέλαβε μόλις την 13η θέση με την ομάδα Leopard Racing στην κατηγορία Moto3, ενώ ανάλογα «χαμηλές» ήταν οι επιδόσεις του και το 2017 με τον Paginas Amarillas HP40, στη Moto2. Ωστόσο, το ταλέντο του – παρά τα μέτρια, έως κακά, έως τότε αποτελέσματα του Γάλλου – καθ’ όλη τη διάρκεια του ντεμπούτου του στη μεσαία κατηγορία του επέτρεψαν να «μετακομίσει» στην ομάδα Speed Up Racing, για τη δεύτερη σεζόν στην κατηγορία Moto2. Με αυτή, ο Fabio Quartararo πήρε την παρθενική του pole position και νίκη στη μεσαία κατηγορία στην Καταλονία, τερματίζοντας δεύτερος στο Assen της Ολλανδίας.
Τον Αύγουστο του 2018 η Yamaha «διέγνωσε» το ταλέντο του υπογράφοντας μαζί του συμβόλαιο συνεργασίας για τη μεγάλη κατηγορία, δίπλα στον Franco Morbidelli, στη νεοσύστατη για το 2019 ομάδα Petronas Yamaha SRT.
Η χρονιά αυτή αποτέλεσε το σημείο καμπής στην αγωνιστική καριέρα του Fabio Quartararo. Δίνοντας πειστικές απαιτήσεις εντός πίστας σε όσους αμφισβητούσαν το ταλέντο του, ο Γάλλος απέσπασε στη σέλα της Yamaha M1 επτά βάθρα και έξι pole position – και ως εκ τούτου την πέμπτη θέση στο Πρωτάθλημα Αναβατών αλλά και τον τίτλο του Rookie of the Year.
Το 2020 – μια δύσκολη χρονιά για όλους εξαιτίας της πανδημίας – ο Fabio Quartararo ξεκίνησε ιδανικά, αποσπώντας διαδοχικές νίκες στους πρώτους δύο αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στη Jerez. Η τρίτη νίκη στη μεγάλη κατηγορία ήρθε στην Καταλονία και παρά τις τέσσερις pole position και τις εννέα εκκινήσεις του από την πρώτη σειρά της σχάρας εκκίνησης, σε μόλις 14 αγώνες, οι «ιδιαιτερότητες» της εργοστασιακής Yamaha M1 κατά τη διάρκεια του αγώνα έβαλαν τέλος στην ανοδική πορεία του Γάλλου αναβάτη – σε αντίθεση με τον ομόσταβλό του Franco Morbidelli, που με την Yamaha M1 του 2019 κυνήγησε τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Το 2021 ήταν η χρονιά του Γάλλου, ο οποίος αντικατέστησε στην Monster Energy Yamaha MotoGP τον Valentino Rossi, που με τη σειρά του μετακόμισε, για την τελευταία όπως απεδείχθη σεζόν του στο MotoGP, στην Petronas Yamaha SRT. Στον πρώτο αγώνα, ο «Εl Diablo» τερμάτισε πέμπτος, ενώ στην… επανάληψη του αγώνα στη Doha, μία μόλις εβδομάδα αργότερα, ήρθε η πρώτη νίκη με τα χρώματα της εργοστασιακής ομάδας.
Ο Fabio Quartararo συνέχισε με νίκη και στον επόμενο αγώνα, στο Portimao της Πορτογαλίας. Ο Γάλλος είχε τη νίκη στο τσεπάκι του και στη Jerez, ωστόσο το πρόβλημα arm pump που αντιμετώπισε με το χέρι του τον «έριξε» στην 13η θέση. Μετά την απαραίτητη χειρουργική επέμβαση, ο Fabio Quartararo επέστρεψε δυναμικά στο Le Mans κατακτώντας την τρίτη θέση, ενώ επιβλητική ήταν η νίκη του στο Mugello, μια εβδομάδα αργότερα.
Στην Καταλονία ο Fabio Quartararo τερματίζει έκτος, ύστερα από δύο ποινές που δέχθηκε – μία γιατί «έκοψε» την πίστα και μία για οδήγηση με το φερμουάρ της αγωνιστικής του φόρμας… ανοιχτό. Στο Sachsengring τερματίζει τρίτος, ενώ στο Assen, μία πίστα που παραδοσιακά «ταιριάζει» στη Yamaha, o Γάλλος κατακτά μια ακόμα νίκη.
Μετά το καλοκαιρινό διάλλειμα, ο Fabio Quartararo επιστέφει με μια τρίτη θέση στο Spielberg της Αυστρίας (και διαφορά της τάξης των 40 βαθμών από τον δεύτερο στο Πρωτάθλημα Αναβατών), ενώ μια εβδομάδα αργότερα, στο ίδιο ακριβώς τερέν, κατακτά στο βρεγμένο την έβδομη θέση. Στο Silverstone, ο Γάλλος αυξάνει το προβάδισμά του στους 65 βαθμούς, σημειώνοντας επί βρετανικού εδάφους μία ακόμα νίκη.
Στην Aragon ο Fabio Quartararo έκανε τη σωστή διαχείριση, και παρά το γεγονός ότι δεν ήταν ανταγωνιστικός, φεύγοντας από την ισπανική πίστα κατάφερε να αποσπάσει τους πολύτιμους για τη συνέχεια του πρωταθλήματος βαθμούς της όγδοης θέσης. Στον πρώτο αγώνα στο Misano, ο Fabio Quartararo δεν είχε απάντηση στην ταχύτητα του Francesco Bagnaia και με έξυπνη τακτική «περιορίστηκε» στη δεύτερη θέση, ακριβώς όπως συνέβη και στο Austin των ΗΠΑ, όπου τη νίκη πήρε ο συνήθης… ύποπτος στο συγκεκριμένο τερέν, Marc Marquez.
Στον δεύτερο αγώνα στο Misano, και παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε τον αγώνα από την 15η θέση, ο Fabio Quartararo τερματίζει τέταρτος και σε συνδυασμό με την πτώση και εγκατάλειψη του έως τότε πρωτοπόρου, Francesco Bagnaia, κατακτά στα 22 μόλις χρόνια του το στέμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή για το 2021.