Με την πρώτη μέρα επίσημων δοκιμών στην πίστα της Μαλαισίας, ουσιαστικά ανοίγει και επισήμως η αυλαία της νέας σεζόν για ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα και ανταγωνιστικά πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Στην πίστα της Sepang ολοκληρώθηκε σήμερα η πρώτη από τις τρεις ημέρες επίσημων δοκιμών εν όψει της νέας αγωνιστικής σεζόν του πρωταθλήματος MotoGP που εκκινεί και για το 2016 με το «βραδινό» Κατάρ, στις 20 Μαρτίου. Στην πάντοτε ζεστή Μαλαισία, η οποία «σημαδεύτηκε» πέρσι από τα γνωστά… συμβάντα ανάμεσα στους Valentino Rossi και Marc Marquez, οι αναβάτες είχαν την πρώτη ευκαιρία να δοκιμάσουν αλλά και να εξελίξουν τα νέα τους «όπλα», που διαθέτουν από το 2016 και εξής ενιαία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) στους κινητήρες όλων των μοτοσικλετών και ελαστικά της γαλλικής Michelin, η οποία παραλαμβάνει από φέτος τη σκυτάλη από την ιαπωνική Bridgestone.
Ταχύτερος στο πρώτο αυτό σκέλος ήταν ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jorge Lorenzo, σταματώντας τα χρονόμετρα με τη νέα Yamaha YZR-M1 στο 2’00.684 στον 32ο από τους 37 γύρους που συνολικά συμπλήρωσε σήμερα. Ο «συνοδοιπόρος» του στην ιαπωνική ομάδα και εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Valentino Rossi, ο οποίος «έγραψε» τους περισσότερους γύρους απ’ όλους τους αναβάτες (55 στο σύνολο), ήταν δεύτερος με διαφορά οριακά άνω του 1 δλ. από τον ομόσταυλό του. Τρίτος, σε απόσταση αναπνοής (0.063 δλ.!), ήταν ο Dani Pedrosa με την πρώτη εκ των δύο Respol Honda (σ.σ.: ο Marc Marquez με τη δεύτερη μοτοσικλέτα της HRC κατετάγη μόλις έβδομος), ακολουθούμενος από τους Danilo Petrucci (Octo Pramac) και Andrea Ianonne (Ducati).
Από την πρώτη μέρα δοκιμών, όπως είναι φυσικό, είναι αρκετά δύσκολο να εξάγει κανείς ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα των μοτοσικλετών, καθώς όλες ανεξαιρέτως οι ομάδες αναζητούν τις ιδανικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά, σε συνδυασμό με το βέλτιστο set up σε κινητήρα, πλαίσιο και ανάρτηση που θα ταιριάζει στη διαφορετική, σε σχέση με τα Bridgestone, συμπεριφορά των γαλλικών ελαστικών.
– Για την περίσταση, η ομάδα της Yamaha Movistar έφερε στη Μαλαισία και για τους δύο αναβάτες της αρκετές… παραλλαγές της νέας Μ1 –συμπεριλαμβανομένης και εκείνης στην οποία το ρεζερβουάρ καυσίμου ήταν τοποθετημένο στο πίσω μέρος της κατασκευής.
– Η Repsol Honda, από τη μεριά της, εστίασε την προσοχή στον κινητήρα δοκιμάζοντας μεταξύ άλλων μια πλειάδα διαφορετικών ρυθμίσεών του.
– Η εργοστασιακή ομάδα της Ducati έφερε στη Sepang τρεις μοτοσικλέτες για τους δύο… Andrea της: την GP15, την GP16 και μια «υβριδική», η οποία συνδυάζει χαρακτηριστικά των άλλων δύο.
– Ιδιαίτερα ενθαρρυντική ήταν η εικόνα που αποκόμισαν και οι δύο οδηγοί της Suzuki από τη νέα GSX-RR, με την ιαπωνική εταιρεία να «επιστρατεύει» για τη Μαλαισία μοτοσικλέτες που διαθέτουν το πρώτο στάδιο (stage 1) του πολυαναμενόμενου seamless κιβωτίου της μάρκας. Σύμφωνα με τις προσδοκίες των ιθυνόντων της ομάδας, το δεύτερο και πλήρως ολοκληρωμένο στάδιο του τελευταίου (stage 2) θα παρουσιαστεί στις επίσημες δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν, πριν τον αγώνα του Κατάρ, στην πίστα του Phillip Island στην Αυστραλία.
Με την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας, που διεκόπη νωρίτερα από το προγραμματισμένο εξαιτίας της έντονης προχόπτωσης που… έπληξε την πίστα, οι πρωταγωνιστές της επιχείρησαν με δηλώσεις τους να συνοψίσουν τις εμπειρίες που απεκόμισαν.
Συγκεκριμένα, ο Jorge Lorenzo, ο οποίος ταλαιπωρείται αυτές τις μέρες από πόνους στο λαιμό που τον υποχρεώνουν να ακολουθήσει φαρμακευτική αγωγή, δήλωσε για τα νέα ελαστικά: «Δεν σου επιτρέπουν να γείρεις στις στροφές όπως παλιά, ενώ αναγκάζεσαι να φρενάρεις λίγο πιο νωρίς. Έτσι είναι δύσκολο να κινηθείς το ίδιο γρήγορα με πέρσι». Σίγουρα, το… απαλό οδηγικό στιλ του Ισπανού φαίνεται να ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα των νέων ελαστικών, κάτι που παραδέχτηκε και ο ίδιος ο Lorenzo: «Από αυτό που κατάλαβα σήμερα, τα Michelin θα είναι κάτι το θετικό για εμένα για τη συνέχεια». Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, ο περσινός παγκόσμιος Πρωταθλητής «πειραματίστηκε» σήμερα οδηγώντας μια «υβριδική» εκδοχή της Μ1, η οποία συνδυάζει λύσεις τόσο από την περσινή, όσο και από τη φετινή μοτοσικλέτα της Yamaha. «Αύριο θα δοκιμάσω και τις δύο μοτοσικλέτες», δήλωσε ο Ισπανός.
Από τη μεριά του, ο Valentino Rossi στάθηκε στην εξαιρετική δουλεία που πραγματοποίησαν τους τελευταίους μήνες οι μηχανικοί του με τα ηλεκτρονικά της Μ1 και την ενιαία ECU, ενώ αντίστοιχα ήταν τα σχόλια του Ιταλού και για την πρόοδο της Michelin σε επίπεδο συμπεριφοράς –και ιδιαίτερα του μπροστινού, που στο παρελθόν αποτέλεσε για όλους σχεδόν τους αναβάτες το μεγαλύτερο «πρόβλημα» σε επίπεδο αίσθησης. Χαρακτηριστικά, ο Rossi δήλωσε: «Η μοτοσικλέτα είναι ήδη πολύ καλύτερη απ’ ότι στην Βαλένθια, ειδικά στο όριο». Για τα νέα ηλεκτρονικά, ο 36χρονος ήταν σαφής: «Για εμένα τα ηλεκτρονικά βελτιώνονται, ακόμα και μέσα στη χρονιά. Ωστόσο, δεν μπορεί κανείς να τα φέρει στα επίπεδα της περσινής χρονιάς. Είναι σα να είχες ένα Mac και τώρα έναν υπολογιστή δέκα ετών. Μπορείς να δουλέψεις και με αυτόν, όχι όμως με τον τρόπο που το έκανες παλιά. Η μεγάλη διαφορά ωστόσο βρίσκεται στο φρένο του κινητήρα και στην επιτάχυνση: και τα δύο είναι χειρότερα. Όμως είναι οκ, μου αρέσουν». Ο Ιταλός σχολίασε και τις αλλαγές που μοιραία «επιβάλουν» τα ελαστικά της Michelin σε ότι αφορά στο οδηγικό στιλ που αναμένεται να υιοθετήσει ο ίδιος από τη νέα αγωνιστική χρονιά που μόλις ξεκίνησε: «Είναι το βάρος και η διαφορετική ισορροπία. Το μπροστινό δουλεύει διαφορετικά. Πλέον, θα δείτε από εμένα λιγότερες κλίσεις στις στροφές, λιγότερους αγκώνες στην άσφαλτο. Ωστόσο η θέση του σώματός μου στη μοτοσικλέτα παραμένει η ίδια».
Ο σημερινός τρίτος της παρέας, Dani Pedrosa, στάθηκε από την πρώτη κιόλας στιγμή στα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο ίδιος και η ομάδα του: «Δεν ήταν η ευκολότερη μέρα για εμάς η σημερινή, είχαμε αρκετά προβλήματα με τη μοτοσικλέτα. Χρειάζεται πολύ δουλειά ακόμα. Ωστόσο, τα προβλήματα είναι γνωστά στη Honda και η εταιρεία εργάζεται σκληρά, ακόμα και από την Ιαπωνία, για να τα λύσει». Θέλοντας να εστιάσει στα ακριβή… ζητήματα της Honda του, ο μικρόσωμος αλλά εξαιρετικός στον τομέα της εξέλιξης (και όχι μόνο!) Ισπανός, σημείωσε: «Έχουμε προβλήματα με το πλαίσιο και τον κινητήρα. Βασικά, πρέπει να κάνουμε τη μοτοσυκλέτα μας ταχύτερη στο φρενάρισμα, στην είσοδο αλλά και στην έξοδο των στροφών. Εκεί έχουμε κάποιες αναπηδήσεις, με τη μηχανή να είναι ασταθής. Σε ότι αφορά στον κινητήρα, πρέπει να δούμε αν το πρόβλημα προέρχεται από τα ηλεκτρονικά ή τον ίδιο»._X.A.
Αύριο, κατά τη διάρκεια της δεύτερης μέρας επίσημων δοκιμών, το παρών στην πίστα θα δώσει και ο Casey Stoner -άγνωστο ωστόσο παραμένει ποια εκδοχή της ιταλικής μοτοσικλέτας (Ducati) θα οδηγήσει.