Οι Honda έδειξαν να έχουν τον πρώτο λόγο στην πίστα της Jerez στην Ισπανία, με το Βρετανό Cal Crutchlow να παίρνει μία πειστική pole position, εμπρός από τους Dani Pedrosa και Johann Zarco.
Το αγωνιστικό τριήμερο ξεκίνησε χθες με τους καλύτερους οιωνούς στην πίστα της Jerez, που επισήμως μετονομάστηκε σε Circuito de Jerez Angel Nieto προς τιμήν του δεκατρείς φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Στο πρώτο 45λεπτο των Ελεύθερων Δοκιμών 1 και με τις θερμοκρασίες να διατηρούνται σε «λογικά» για την περιοχή επίπεδα, ήταν ο Andrea Dovisiozo εκείνος που κατάφερε να γράψει το όνομα του στην κορυφή της σχετικής λίστας. Εντούτοις, οι Honda ήταν εκείνες που έδειξαν να διαθέτουν τον καλύτερο ρυθμό, χωρίς μάλιστα να υστερούν σε απόλυτη ταχύτητα στην απαιτητική αυτή ισπανική πίστα, που πλέον διαθέτει νέα ασφαλτόστρωση που βελτιώνει τα επίπεδα πρόσφυσης ελαχιστοποιώντας συγχρόνως και τα πάντοτε ανεπιθύμητα «σαμαράκια» που πέρσι ταλαιπώρησαν αρκετές ομάδες και αναβάτες. Έτσι, πίσω από τον Ιταλό της Ducati, ο οποίος δήλωσε πως δεν έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από τις απόδοση της Desmosedici στις εξόδους των στροφών, αλλά ούτε και από εκείνη της μαλακής γόμας της Michelin, βρέθηκε με διαφορά μόλις 7 χιλιοστών του δευτερολέπτου ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marc Marquez, ο οποίος επικεντρώθηκε και αυτός στο στήσιμο της μοτοσικλέτας του με τον ίδιο τύπο ελαστικού καθ’ όλη τη διάρκεια του FP1. Ιδιαίτερα θετική ήταν η τρίτη θέση του Pol Espargaro, ο οποίος «τοποθέτησε» την RC16 της αυστριακής KTM εμπρός από τις GP18 και GP17 -τη φετινή και την περσινή, δηλαδή- των Danilo Petrucci και Jack Miller. Έκτος, επωφελούμενος των χαμηλών θερμοκρασιών που έκαναν την εργοστασιακή Yamaha M1 να δουλεύει πιο καλά «πάνω» στη soft γόμα, ολοκλήρωσε ο Valentino Rossi, παίρνοντας κεφάλι από τους Johann Zarco, Cal Crutchlow, Maverick Vinales και Scott Redding, που συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα του FP1.
Dani Pedrosa – P2
Το μεσημέρι στις Ελεύθερες Δοκιμές 2, το τοπίο ξεκαθάρισε, με τις εργοστασιακές RC213V της Honda να δείχνουν τα δόντια τους, αλλά και την πραγματική τους δυναμική στο συγκεκριμένο τερέν, καταλαμβάνοντας με τους Cal Crutchlow και Dani Pedrosa τις θέσεις «1» και «2», αντίστοιχα. Ο Johann Zarco, όντας από τους λίγους αναβάτες που επέμειναν στο FP2 στο μαλακό ελαστικό των Γάλλων, «έγραψε» τον τρίτο χρόνο στη σέλα της δορυφορικής Μ1 της ομάδα Tech 3, εμπρός από τον αναγεννημένο, όπως όλα δείχνουν, Andrea Iannone, που με την εφ’ όλης της ύλης βελτιωμένη GSX-RR της Suzuki έδειξε να διατηρεί το πολύ καλό momentum που είδαμε να έχει πριν δύο μόλις βδομάδες στο Τέξας των ΗΠΑ. Πέμπτος, εξαιτίας μιας πτώσης που είχε στη στροφή 6 της πίστας μόλις πέντε λεπτά πριν την ολοκλήρωση του FP2, βρέθηκε ο Marc Marquez, ο οποίος δοκίμαζε τη στιγμή εκείνη ένα μεσαίο εμπρός ελαστικό, το οποίο είχε είδη στην πλάτη του 27 «σκληρούς» γύρους (σ.σ: ο αυριανός αγώνας θυμίζουμε πως θα αρκεστεί στους 25). Πίσω από τον Ισπανό στο FP2 βρέθηκαν οι δύο εργοστασιακές Ducati των Andrea Dovizioso και Jorge Lorenzo, με τον τελευταίο για πρώτη φορά φέτος να δείχνει… ικανοποιημένος, χάρη σε ορισμένες αναβαθμίσεις που έφερε για αυτόν για τον αγώνα της Jerez η ιταλική ομάδα. Στη θέση «8» βρέθηκε ο Jack Miller -που πλέον, όπως σωστά είχαμε προβλέψει από πέρσι, αποτελεί φέτος μια καθ’ όλα υπολογίσιμη «ποσότητα» στο grid- με τους Valentino Rossi και Maverick Vinales να «κλείνουν» αρκετά απογοητευμένοι τη 10άδα, μιας και η εργοστασιακή Μ1, όπως δήλωσε ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εξακολουθεί να μη διαθέτει την απαραίτητη «οδηγική ισορροπία». Το πρόβλημα, μάλιστα, όπως δήλωσε ο Ιταλός, επιτείνεται τόσο από το έντονο σπινάρισμα του πίσω τροχού στις εξόδους των στροφών, όσο και από τα ελαστικά, που σε υψηλές θερμοκρασίες «πέφτουν» σε απόδοση ύστερα από 6-7 γύρους.
Johann Zarco – P3
Στις Ελεύθερες Δοκιμές 3 σήμερα το πρωί και με την πίστα των 4,4 χλμ. να έχει «πλυθεί» προσφέροντας μετά τη χθεσινοβραδινή μπόρα υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης, ταχύτερος όλων ήταν ο συνήθης… ύποπτος. Πρόκειται φυσικά για τονMarc Marquez, ο οποίος, όχι μόνο κατάφερε να γράψει το όνομα του στη θέση «1», αλλά και να συντρίψει κατά 2 δέκατα του δευτερολέπτου το ρεκόρ πίστας που μέχρι σήμερα κατείχε ο Jorge Lorenzo, σταματώντας τα χρονόμετρα με την RC213V της Repsol Honda στο καθ’ όλα εντυπωσιακό 1:37.702. Δεύτερος ήταν ο Cal Crutchlow, με μία ακόμα μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας, ακολουθούμενος σε απόλυτη επίδοση από τον Andrea Iannone και τη Suzuki του. Ο Johann Zarco ήταν και πάλι η πρώτη Yamaha από την τέταρτη θέση, ενώ πρώτη Ducati ήταν εκείνη του Jorge Lorenzo, ο οποίος κατέλαβε στη σέλα της εργοστασιακής GP18 την πέμπτη θέση, μόλις κατά 0.049 χλστ. εμπρός από την GP17 του Jack Miller. Ο Valentino Rossi φαίνεται να βρήκε κάποια πολύτιμα δέκατα αποσπώντας την θέση «7», εμπρός από τον Dani Pedrosa, που χθες, παρά την πολύ καλή επίδοσή του, δεν έμεινε ικανοποιημένος από το set up της μοτοσικλέτας του. Ένατος ολοκλήρωσε ο Danilo Petrucci, με τον Alex Rins και τη δεύτερη GSX-RR της Ecstar Suzuki να συμπληρώνουν την πρώτη 10άδα. Εκτός αυτής βρέθηκαν τόσο ο πρωτοπόρος της κούρσας του πρωταθλήματος, Andrea Dovizioso, όσο και η δεύτερη εργοστασιακή Yamaha M1 του Maverick Vinales, οι οποίοι λίγες ώρες αργότερα αναγκαστικά κλήθηκαν να δώσουν τη δική τους μάχη στο Q1 για την πρόκριση στις Κατατακτήριες 2.
Jorge Lorenzo – P4
Στις Ελεύθερες Δοκιμές 4, στις οποίες οι περισσότεροι αναβάτες δοκιμάζουν τις μοτοσικλέτες τους με ρυθμίσεις αγώνα και φυσικά με τους αντίστοιχους για την περίσταση τύπους ελαστικών, οι δύο Suzuki έδειξαν το δρόμο, με τον Andrea Iannone να προηγείται σταθερά του Alex Rins. Στις θέσεις «3», «4» και «5» βρέθηκαν οι τρεις Honda των Marc Marquez, που είχε μια ανώδυνη πτώση στη στροφή 2, Dani Pedrosa και Cal Crutchlow, με την επόμενη «τριπλέτα» αναβατών να καταλαμβάνεται από τις Ducati των Andrea Dovizioso, που δοκίμασε για πρώτη φορά το γνωστό αεροδυναμικό πακέτο που χρησιμοποιεί σταθερά ο ομόσταβλός του, Tito Rabat και Danilo Petrucci. Με τους Andrea Iannone και Maverick Vinales να περνούν με επιτυχία από το Q1, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη των… 12 στις Κατατακτήριες 2 που ορίζουν κατά παράδοση τη σειρά στη σχάρα εκκίνησης του αυριανού αγώνα. Και εδώ οι Honda είχαν τον πρώτο λόγο, με τη διαφορά ότι δεν ήταν ο Marc Marquez εκείνος που πέτυχε την απόλυτη επίδοση, αλλά ο νικητής του αγώνα της Αργεντινής, Cal Crutchlow, o οποίος έφερε την RC213V της LCR εμπρός από την εργοστασιακή της Repsol Honda του Dani Pedrosa, που πέρσι πήρε την καρό σημαία στη Jerez. Τη… μονοτονία των ιαπωνικών μοτοσικλετών έσπασε στη πρώτη γραμμή της σχάρας εκκίνησης ο Johann Zarco, που για μία ακόμα φορά έβαλε τα γυαλιά στις εργοστασιακές Yamaha Μ1 των Valentino Rossi και Maverick Vinales, που δεν κατάφεραν στο Q2 τίποτα καλύτερο από τη 10η και 11η θέση αντίστοιχα. Πρώτος στην επόμενη τριάδα αναβατών κατετάγη ο Jorge Lorenzo, o οποίος αύριο θα εκκινήσει τον αγώνα έχοντας δίπλα του τους Marc Marquez και Alex Rins. Έβδομος κατετάγη ο Andrea Iannone, με τις δύο Ducati GP18 των Andrea Dovizioso και Danillo Petrucci να παρατάσσονται δίπλα στη GSX-RR του Ιταλού αναβάτη της Suzuki. Αξίζει να σημειωθεί πως οι αναβάτες από τη θέση «3» έως και «8» έγραψαν χρόνους «μέσα» στο ίδιο δέκατο του δευτερολέπτου, κάτι που προμηνύει ένα συναρπαστικό αγώνα αύριο το μεσημέρι._X.A.
Τελική κατάταξη
1. Cal Crutchlow 1:37.653 2. Dani Pedrosa +0.259 3. Johann Zarco 0.303 4. Jorge Lorenzo 0.316 5. Marc Marquez +0.324 6. Alex Rins +0.331 7. Andrea Iannone +0.334 8. Andrea Dovizioso +0.376 9. Danilo Petrucci +0.433 10. Valentino Rossi +0.664
Marc Marquez – P5