X
Αγώνες

MotoGP: Αλλαγές στο πάρα πέντε στον κανονισμό ελάχιστης πίεσης ελαστικών

Λίγες ώρες πριν το άνοιγμα της αυλαίας του πρώτου αγώνα της χρονιάς, το MotoGP ανακοινώνει μια σημαντική τροποποίηση στον αμφιλεγόμενο έως τώρα κανονισμό ελάχιστης πίεσης ελαστικών.

Από τον περασμένο Αύγουστο, το MotoGP, σε συνεργασία με την Michelin, αποφάσισαν για πρώτη φορά την εγκατάσταση σε όλες τις μοτοσικλέτες του grid του Συστήματος Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών και την θέσπιση ενός νέου κανονισμού.

Σύμφωνα με αυτόν, όταν η πίεση των ελαστικών υπερέβαινε για μια φορά το ελάχιστο όριο που ορίζει ο κατασκευαστής, ο αναβάτης δεχόταν μία προειδοποίηση. Στην περίπτωση «σύλληψής» του για δεύτερη φορά, ο αναβάτης δεχόταν χρονική ποινή 3 δευτερολέπτων, η οποία αθροίζονταν στον τελικό του χρόνο μετά το πέρας του sprint ή/και του GP της Κυριακής. Στην τρίτη δε παράβαση, η ποινή διπλασιάζονταν στα 6 δευτερόλεπτα και στην τέταρτη στα 12 δευτερόλεπτα.

Όπως είχε ανακοινωθεί πέρσι, για το 2024, από την πρώτη κιόλας παράβαση, η ποινή που θα επιβάλλονταν θα ήταν ο αποκλεισμός του αναβάτη.

Σύμφωνα με όσα ορίζει ο κανονισμός, η πίεση των ελαστικών θα πρέπει να είναι πάνω από μια συγκεκριμένη τιμή κατά τη διάρκεια ενός minimum ποσοστού των γύρων σε ένα sprint ή σε ένα GP. Συγκεκριμένα, ως ελάχιστη πίεση για το εμπρός ελαστικό είχαν οριστεί τα 1,88 bar και για το πίσω τα 1,68 bar, τιμές με τις οποίες πρέπει να «συμμορφώνεται» κάθε αναβάτης τουλάχιστον για το 50% της απόστασης ενός GP και τουλάχιστον για το 30% της αντίστοιχης ενός sprint.

Τι είναι το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών στο MotoGP

Το Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών έχει σχεδιαστεί με πρωταρχικό γνώμονα της ασφάλεια ώσυε να διασφαλίζει ότι όλες οι μοτοσικλέτες στη μεγάλη κατηγορία συμμορφώνονται με τις πιέσεις που καθορίζονται από την Michelin, τον επίσημο, με άλλα λόγια, προμηθευτή ελαστικών του MotoGP.

Αν μη τι άλλο, η πίεση των ελαστικών είναι μια πολύ «ευαίσθητη» παράμετρος με τις σχετικές τιμές να μεταβάλλονται αρκετά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, ακόμη και σε διαφορετικά σημεία της πίστας. Στην πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος, οι αισθητήρες ελέγχονταν πριν και μετά τον αγώνα έτσι ώστε να έχουν το σωστό καλιμπράρισμα. Στο παρελθόν, οι ομάδες χρησιμοποιούσαν τους δικούς τους αισθητήρες από διαφορετικούς προμηθευτές για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών, σε αντίθεση με ό,τι ξεκίνησε να συμβαίνει από τον περσινό αγώνα στο Silverstone όπου όλες οι μοτοσικλέτες ξεκίνησαν να φέρουν έναν κοινό τύπο αισθητήρα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.

Τι αλλάζει στο MotoGP για το 2024

Από… αύριο κιόλας, η ποινή του αποκλεισμού στην περίπτωση παραβίασης του κανονισμού ελάχιστης πίεσης μπαίνει στο ράφι. Αντ’ αυτής, όποιος αναβάτης βρεθεί εκτός των προβλεπόμενων ελάχιστον ορίων, θα δέχεται χρονική ποινή 16 δλ. στο GP και 8 δλ. στο sprint, από την πρώτη κιόλας παράβαση – αλλά και για κάθε μελλοντική.

Επιπρόσθετα, προκειμένου οι ομάδες να έχουν περισσότερα περιθώρια, το ελάχιστο όριο πίεσης «πέφτει» από τα 1,88 στα 1,8 bar για το εμπρός ελαστικό (για το πίσω, που ελάχιστα προβληματίζει τους αναβάτες, παραμένει στα 1,68 bar). Μόνο που τώρα, αυτή η ελάχιστη πίεση θα πρέπει να αποτυπώνεται μέσω των σχετικών αισθητήρων όχι στο 50% της απόστασης ενός GP αλλά και στο 60% – για τους αγώνες sprint ωστόσο η minimum παραμένει το 30% της συνολικής απόστασης.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!