Η Harley-Davidson έχει δηλώσει πως μέχρι το 2027 θα έχει βγάλει στο δρόμο 100 νέα μοντέλα και τα δύο Sportster που μόλις παρουσίασε ανήκουν σε αυτά.
Τα 48 Special και Iron 1200 γίνονται άμεσα διακριτά γιατί έχουν ψηλό τιμόνι. Με αυτόν τον τρόπο, θέλουν να πιστεύουν ότι συνδυάζουν διαχρονικό στυλ εμπνευσμένο από την custom σκηνή. Είναι αλήθεια πως από την πρώτη τους εμφάνιση το 1957, τα μοντέλα Sportster έχουν αποτελέσει πηγή έμπνευσης τόσο για την ίδια τη Harley όσο και για τους πελάτες της, μετατρέποντάς τα κατά καιρούς σε bobber, chopper, scrambler, ακόμα και σε café racer. Με αμέτρητες επεμβάσεις και τροποποιήσεις, στην 60χρονη διαδρομή τους έχουν συμμετάσχει και σε αγώνες flat track, dragster και ταχύτητας. Βλέπετε, ήταν προσιτά μοντέλα για τους νέους και οικονομικά στενεμένους αναβάτες, αλλά και μοτοσυκλέτες που έδιναν πολλές δυνατότητες για προσωπικές παρεμβάσεις. Τα Sportster, σύμφωνα με τους αμερικάνους, ήταν τα μοντέλα που οδήγησαν στη ραγδαία ανάπτυξη των custom cruisers. Ο συνδυασμός μεγέθους, απόδοσης και χαρακτήρα είναι αυτός που τα έχει κάνει τόσο αγαπητά σε αναβάτες με τελείως διαφορετική φιλοσοφία και υπόβαθρο. Τα νέα γραφικά του ρεζερβουάρ χαρακτηρίζουν με τη σειρά τους τα Iron 1200 και Forty-Eight Special, συνδυάζοντας λωρίδες με την κλασική γραμματοσειρά της Harley, καθώς και χρώματα και στοιχεία που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή τη δεκαετία του 1970.
Iron 1200
Το κύριο χαρακτηριστικό του Iron 1200 είναι η δύναμη. Ο κινητήρας Evolution 1200 V-Twin των 1202cc παράγει 36% περισσότερη ροπή από τον αντίστοιχο των 883cc, κάτι που σημαίνει καλύτερες επιδόσεις. Το μαύρο Mini Ape τιμόνι είναι ένα σημαντικό στοιχείο της garage-built chopper εμφάνισης και τονίζει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Η γυαλιστερή μαύρη ζελατίνα συγκρατεί τον προβολέα και είναι εμπνευσμένη από το στυλ που επικρατεί στη Δυτική Ακτή των Η.Π.Α. Το fast-back Café μονόσελο σαν να ρέει προς το πίσω φτερό και έχει σχήμα που τοποθετεί τον αναβάτη σε μία συγκεκριμένη θέση. Κατάμαυρος κινητήρας, μαύρη εξάτμιση και μαύρα προστατευτικά, το μαύρο επικρατεί παντού και τονίζει μια “σκοτεινή” προσωπικότητα. Ευτυχώς που υπάρχουν και μερικές πινελιές χρωμίου για την απαραίτητη αντίθεση. Το Iron 1200 διαθέτει κατάμαυρους τροχούς (19 ιντσών μπροστά και 16 πίσω), μαύρο προστατευτικό στον ιμάντα και μαύρο πίσω γρανάζι. Το σύστημα συναγερμού της Harley-Davidson και το ABS ανήκουν στον προαιρετικό εργοστασιακό εξοπλισμό για τα μοντέλα των ΗΠΑ.
Forty–Eight Special
To μπροστινό ελαστικό των 130mm και το πιρούνι των 49mm, που συγκρατείται από μια τριπλή αλουμινένια βάση, σε συνδυασμό με το μαύρο ψηλό τιμόνι Tallboy, σίγουρα δίνουν μια επιβλητική εικόνα. Σύμφωνα παντα με το εργοστάσιο, το συγκεκριμένο τιμόνι προσφέρει πιο ξεκούραστη γωνία για τα χέρια του αναβάτη σε σχέση με το Mini-Ape του Iron. Ο κινητήρας Evolution 1200 διαθέτει μαύρο πάνω τμήμα και εξαρτήματα από γυαλιστερό χρώμιο χαμηλά, στα οποία περιλαμβάνονται επιχρωμιωμένο εσωτερικό καπάκι κιβωτίου ταχυτήτων, καπάκι συμπλέκτη και τελικό εξάτμισης. Χρώμιο υπάρχει και στα καπάκια των ωστηρίων, εκκεντροφόρων και βαλβίδων, ερχόμενα σε αντίθεση με τους μαύρους κυλίνδρους. Τα υψηλής απόδοσης ελαστικά Michelin Scorcher 31 συνδυάζονται με μαύρους αλουμινένιους τροχούς διαμέτρου 16 ιντσών μπροστά και πίσω. Το σύστημα συναγερμού και το ABS, ομοίως ανήκουν στον εργοστασιακό προαιρετικό εξοπλισμό για τα μοντέλα που διατίθενται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού._Ν.Β.