X
Επικαιρότητα

FB Mondial και η ιστορία συνεχίζεται

Καλά τα νέα για την ιστορική ιταλική φίρμα, που παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό Scrambler ονόματι HPS 300 και δείχνει να επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο.

Η FB Mondial είναι μια ιστορική ιταλική εταιρία που ιδρύθηκε στο Μιλάνο το 1929 και έχει γράψει στο αγωνιστικό παλμαρέ της 10 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας (5 αναβατών και 5 κατασκευαστών) από το 1949 μέχρι το 1957. Μετά τα τρία 125άρια, ένα cafe racer, ένα supermotο και ένα enduro, επεκτείνει τη γκάμα της με το HPS 300, που διαθέτει έναν κινητήρα 250 cc με ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος μονοκύλινδρος με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, με 4 βαλβίδες και ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η απόδοσή του φτάνει τους 25,1 ίππους στις 9.000 rpm και η ροπή στα 2,2 kgm στις 7.000 rpm. Το πλαίσιo είναι ένα απλό κλειστό σωληνωτό, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζει η εμφάνιση. Κλέβοντας τις πρωτότυπες γραμμές του FB Mondial HPS 125 Hipster, χρησιμοποιεί καμπύλες και γωνίες έτσι όπως μόνο οι Ιταλοί ξέρουν να κάνουν.

Στην περίπτωση των HPS 125 και 300 οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να αναμίξουν στοιχεία από cafe racer και scrambler μαζί. Απλά παρατηρήστε την καρίνα κάτω από τον κινητήρα, το κλιπόν τιμόνι και το μονόσελο και συνδυάστε το με τις δύο εξατμίσεις που ολοκληρώνονται σε δύο τελικά που βγαίνουν ψηλά δεξιά. Έτσι το αισθητικό αποτέλεσμα μεταφέρει στο θεατή δυναμισμό και μοτοσικλετιστική κουλτούρα, δένοντας παράλληλα τη μοτοσυκλέτα με το ένδοξο παρελθόν της εταιρίας. Το ανάποδο πιρούνι έχει καλάμια 41 mm και στον πίσω τροχό δύο αμορτισέρ λαδιού-αερίου συνεργάζονται με ένα ευμεγέθες ψαλίδι. Τα φρένα είναι κυματιστά δισκόφρενα με διάμετρο 280mm και ακτινική δαγκάνα 4 εμβόλων μπροστά και 220 mm πίσω με δαγκάνα 2 εμβόλων, καθώς και σύστημα ABS. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και το βάρος της 300 φτάνει τα 133 κιλά.

Ανήκει σ’ έναν κόμη!

Η FB Mondial ανήκει στην ιταλική εταιρία Pelpi International και στον κόμη Pierluigi Boselli, που είναι κληρονόμος της φίρμας, η οποία ανήκε στην οικογένειά του επί δεκαετίες. Η Pelpi φιλοξενεί εμπορικά σήματα όπως για παράδειγμα η ταϊβανέζικη Aeon και η Over Bikes.

Λίγα λόγια για το παρελθόν

Η εταιρία έγινε η πρώτη παγκόσμια πρωταθλήτρια το 1949, όταν έγινε το παρθενικό πρωτάθλημα στην κατηγορία GP125, με τον θρυλικό Ιταλό αναβάτη Nello Pagani. Για τα επόμενα δυο χρόνια πήρε ακόμα δυο τίτλους, το 1950 με τον Bruno Ruffo και το 1951 με τον επίσης θρυλικό Carlo Ubbiali. Το 1957 η εταιρία κέρδισε και τα GP250 με τον Cecil Sandford, αλλά και τα GP125 με τον μεγάλο αναβάτη Tarquinio Provini. Όταν στο τέλος της χρονιάς η εταιρία αποσύρθηκε από τους αγώνες, μαζί με τη Gilera και τη Moto Guzzi λόγω υψηλού πλέον κόστους συμμετοχής στο Παγκόσμιο, η τεχνογνωσία της δεν πήγε χαμένη. Αυτό έγινε γιατί έδειξε ενδιαφέρον ένας άγνωστος Ιάπωνας κύριος με το επώνυμο Honda.

Οι ιδιοκτήτες της FB Mondial δεν δίστασαν και πούλησαν στον κύριο Σοϊχίρο Χόντα μια αγωνιστική FB Mondial 125, η οποία λύθηκε και αναλύθηκε μέχρι ροδέλας, γεγονός που επιτάχυνε την τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων της Honda προκειμένου να μπει δυναμικά, μερικά χρόνια αργότερα, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και να σαρώσει τους τίτλους, στο δρόμο για την καθιέρωσή της σαν Νο1 εταιρία μοτοσυκλετών στον κόσμο. Την ευγνωμοσύνη της η Honda έδειξε έμπρακτα πολλά χρόνια μετά, το 2000, όταν η FB Mondial έκανε ένα σύντομο comeback στην αγορά με μια supersport μοτοσυκλέτα, την Piega 1000, η οποία είχε την τιμή να χρησιμοποιεί κινητήρα Honda RC 51. Ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που η Honda έδωσε κινητήρα σε κάποιον άλλο κατασκευαστή, επιστρέφοντας έτσι τη χάρη του 1957 προς τη Mondial! Σήμερα, στην είσοδο του Motegi Collection Hall, που είναι το επίσημο μουσείο της Honda στην Ιαπωνία, υπάρχει μια αγωνιστική FB Mondial 125. Υποκλινόμαστε, αυτό θα πει σεβασμός…

Για περισσότερες πληροφορίες για το HPS 300 και γενικότερα για την αντιπροσώπευση των FB Mondial στην Ελλάδα, μείνετε συντονισμένοι…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!