Το 2023 στην EICMA, η Suzuki πρόσθεσε στην οικογένεια V-Strom ένα ολοκαίνουργιο Suzuki V-Strom 800DE.
Το νέο V-STROM 800 DE ήρθε με έναν εντελώς νέο κινητήρα αντικαθιστώντας τον διαχρονικό V με έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα.
Το SUZUKI V-Strom υπάρχει από το 2002 στην παγκόσμια αγορά σε διάφορες παραλλαγές εκδόσεων και κυβικών με περισσότερες από 450.000 πωλήσεις παγκοσμίως να έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Εύλογα θα ρωτήσετε, αφού δεν υπάρχει πια ο V γιατί να συνεχίζει να λέγεται V-Strom;
Η περίτεχνη απάντηση έρχεται από το εργοστάσιο Hamamatsou ότι το V εδώ σημαίνει Versatile, το οποίο σε ελεύθερη μετάφραση μας δείχνει το πόσο ευέλικτο είναι το συγκεκριμένο μοντέλο σε κάθε συνθήκη. Κατά ένα περίεργο τρόπο θα έλεγα είναι άδικο που ονομάστηκε V-Strom και όχι “DR”, μιας και η Suzuki ευελπιστεί η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα να αναστήσει την off-road πλευρά της με ένα μοντέλο το οποίο έρχεται με κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες θυμίζοντας κατά πολύ το θρυλικό DR BIG.
Μέσα από τη συμμετοχή στο διάσημο rally Paris Dakar τις δεκαετίες 80 και 90 ξεπήδησαν πολλά μοντέλα που απόκτησαν ένα ξεχωριστό κομμάτι στην ιστορία της μοτοσυκλέτας όπως για παράδειγμα η Yamaha με το Super Tenere, η Honda με το NXR 750, η BMW με τo R80 GS και φυσικά η Suzuki με το DR 750 Big.
Σχεδιαστικά παραπέμπει όσο κανένα άλλο μέχρι τώρα V-Strom, στο DR 750 Big της δεκαετίας του ’90 με το μπροστινό ρύγχος, τον προβολέα, την μικρή ζελατίνα και τον τροχό των 21 ιντσών να θυμίζουν έντονα την μεγαλύτερη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Χάρη στο τεράστιο έμβολο των 105 χιλιοστών (και τη διαδρομή των 84 χιλιοστών) η χωρητικότητα του αερόψυκτου αυτού κινητήρα με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και τέσσερεις βαλβίδες έφτανε τα 727 κυβικά με ιπποδύναμη λίγο πάνω από τα πενήντα άλογα.
Ο νέος κομπακτ δικύλινδρος κινητήρας της Suzuki που κάνει ντεμπούτο στην V-Strom 800 DE, διαθέτει διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών, γεγονός που προσδίδει λειτουργία και αίσθηση V2. Με 84 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 8 κιλά ροπή στις 6.800 σ.α.λ. προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στα 230 κιλά του τα οποία φροντίζει να τα έχει σωστά μοιρασμένα ώστε να μην επηρεάζουν την οδήγηση της είτε στην άσφαλτο είτε στο χώμα.
Ο συμπλέκτης είναι ολίσθησης, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται quickshifter (Bi-Directional Quick Shift) διπλής κατεύθυνσης.
Ο νέος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει 84 ίππους, με το βασικότερο σημείο του να βρίσκεται στις χαμηλές – μεσαίες στροφές, εκεί που ένας καθημερινός αναβάτης χρειάζεται την συμβολή του για ευχρηστία, ενώ είναι ο ίδιος κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε και στο νέο GSX-8S το οποίο κυκλοφόρησε ταυτόχρονα. Η απόκριση του γκαζιού είναι εξαιρετική, χωρίς τινάγματα και με υποδειγματική λειτουργία.
Το SUZUKI V-Strom 800 DE σηκώνει για πλάκα τον μπροστινό τροχό στον αέρα σε κάθε του εκκίνηση ενώ το φαρδύ τιμόνι προσφέρει άριστο έλεγχο σε όλες τις καταστάσεις.
Το πλαίσιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για τον διπλό ρόλο της μεσαίας 800 DE, κατασκευασμένο από ατσάλι με σωλήνες μεταβλητής διατομής, ενώ το αφαιρούμενο υποπλαίσιο δίνει τη λύση σε περίπτωση ζημιάς.
Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα φυσιολογική και δεν σε τοποθετεί άβολα, τα χέρια έρχονται σε φυσική στάση προσφέροντας σωστούς μοχλούς, ενώ διευκολύνει κατά πολύ και την όρθια οδήγηση με μια πολύ καλή στήριξη των ποδιών στο ρεζερβουάρ ενώ τα φαρδιά μαρσπιέ διαθέτουν λαστιχένια ένθετα τα οποία αφαιρούνται και αποκαλύπτουν ένα οδοντωτό τμήμα ιδανικό για μια χωμάτινη μπότα και για οδήγηση στο χώμα. Μιας και μιλάμε για χώμα, μπορεί να μην της φαίνεται τόσο αλλά αυτός που θα επιλέξει το 800 για χώμα θα ευχαριστηθεί πλασαρίσματα, ντιφταρίσματα ακόμα και γρήγορη οδήγηση σε σαθρό χωματόδρομο.
Οι αναρτήσεις της Showa είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε να προσφέρουν άνεση τόσο σε τουριστική χρήση, όσο και σε μια πιο γρήγορη οδήγηση προσδίδοντας σταθερότητα, απορρόφηση κραδασμών, διατηρώντας τους τροχούς στην θέση τους, ακόμη και σε μεγάλες λακκούβες, μέσα σε στροφή, ενώ τόσο το ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα των 43mm όσο και το αμορτισέρ, με αμφότερες διαδρομές στα 220 χλστ, είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, με το αμορτισέρ να διαθέτει και υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου ώστε να γίνονται εύκολα οι απαραίτητες ρύθμισης προσαρμοστικότητας.
Το ζύγισμα, είναι καταπληκτικό, ο έλεγχος της μοτοσυκλέτας και η αλλαγή κλίσης γίνονται με μοναδική ευκολία, η στάση σώματος σου δίνει τους μοχλούς που απαιτούνται για να ελέγχεις και να κατευθύνεις την μοτοσυκλέτα χωρίς προσπάθεια και βέβαια στην αλλαγή κατεύθυνσης παίζουν φυσικά ρόλο και οι τροχοί, οι οποίοι εδώ είναι ακτινωτοί, 21/17 ιντσών, με σαφή προσανατολισμό στην off road χρήση, με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα Dunlop TRAILMAX MIXTOUR.
Το traction control προσφέρει 4 επίπεδα, δυνατότητα απενεργοποίησης και λειτουργία G (gravel) για εύκολες πλαγιολισθήσεις στο χώμα, ενώ το ABS προσαρμόζεται με δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές απαιτήσεις, αλλά και απενεργοποιείται πλήρως από τον πίσω τροχό.
Το γνωστό σύστημα Easy Start συνοδεύει και το 800 DE της Suzuki, το οποίο εκκινεί τον κινητήρα με ένα σύντομο πάτημα του μπουτόν της μίζας και η λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) της Suzuki βοηθά στη διατήρηση των στροφών κινητήρα στο ρελαντί για ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα.
Η νέα SUZUKI V-Strom 800 DE εφοδιάζεται με μια νέα οθόνη TFT 5” με ευανάγνωστες ενδείξεις ακόμα και με κόντρα ήλιο, πανεύκολη στον χειρισμό της, αριστερά αυτής υπάρχει θύρα USB για την τροφοδοσία ηλεκτρονικών συσκευών ενώ η ποιότητα των πλαϊνών διακοπτών φωνάζει από μακριά MADE IN JAPAN.
Εννοείται πως η κάλυψη από τον αέρα, με την μικρή αλλά ρυθμιζόμενη (με εργαλεία) σε τρεις θέσεις ζελατίνα δεν προσφέρει και τίποτα το φοβερό σε κάλυψη και αν σας ενοχλεί θα πρέπει να τοποθετήσετε μια ψηλότερη ζελατίνα που είναι λίγο πιο άσχημη λόγω του τετράγωνου σχήματος.
H κατανάλωση που μετρήσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε από 5,5-6 λίτρα / 100χλμ., νούμερο απόλυτα φυσιολογικό ενώ η αυτονομία που είδαμε με ένα γέμισμα μπορεί να φτάσει και τα 400 χιλιόμετρα.
Το Suzuki V-Strom 800 DE για μένα προσωπικά είναι το πιο σωστό και πιο δεμένο V-Strom από ολόκληρη την οικογένεια, εμπνέει εμπιστοσύνη, στρίβει απολαυστικά ακόμα και με τον 21 μπροστινό τροχό, φρενάρει, είναι ευέλικτο και απλά χαίρεσαι να το οδηγείς. Είναι πραγματικά μια έκπληξη όχι μόνο για την Suzuki αλλά και για ολόκληρη την κατηγορία, μια δυνατή και αντάξια επιστροφή του θρυλικού DR 750 Big.