X
Οδηγούμε

Δοκιμή QJMOTOR SRT 800X 2023

Η QJMOTOR είναι ένας τεράστιος κατασκευαστής που παράγει εκατομμύρια μοτοσικλέτες, σκούτερ, κινητήρες και εξαρτήματα κάθε χρόνο με μεγάλο μέρος αυτών των προϊόντων να εξάγεται από την Κίνα σε 130 χώρες.

Η έναρξη λειτουργίας του τμήματος μοτοσικλετών της QJMOTOR είναι από το 1985, ενώ μετράει και συνεργασίες με αρκετούς γνωστούς κατασκευαστές μοτοσικλετών όσον αφορά την κατασκευή ορισμένων κινητήρων, βασικών εξαρτημάτων αλλά ακόμη και ολόκληρων μοτοσικλετών.

Το 2005, η QJ Motor απέκτησε το όνομα και τα περιουσιακά στοιχεία της 100 ετών ιταλικής εταιρείας Benelli, γεγονός που τη βοήθησε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Ευρώπη και την Αμερική.

Όταν μιλάμε για την σχέση ποιότητας/τιμής (value for money ελληνιστί…), τότε αναπόφευκτα το άρτι αφιχθέν SRT 800X της QJMOTOR έχει τον πρώτο λόγο απέναντι στον ανταγωνισμό!

Η ναυαρχίδα της εταιρείας που λανσαρίστηκε επίσημα στη χώρα μας πριν από μερικές εβδομάδες, “πατάει” σε μια ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική κατηγορία, ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα, ποντάροντας σε δύο άξονες για να διεκδικήσει το δικό της κομμάτι από την περιβόητη “πίτα”: Στην ουσία και στην τιμή.

Το SRT 800X συγκέντρωσε με το καλημέρα τα βλέμματα στην πρόσφατη Έκθεση Μοτοσυκλέτας, με τα μάτια που το περιεργάζονταν να πηγαίνουν πέρα δώθε σα να παρακολουθούσαν αγώνα τένις. Από τη μοτοσυκλέτα στο ταμπελάκι με τα χαρακτηριστικά του και αντίστροφα. Ο λόγος; Αυτό που αντίκρυζαν μπροστά τους και η αναγραφόμενη τιμή. Με μόλις 8.295 ευρώ, μπορεί κάποιος να ξεκινήσει τη συμβίωση μαζί της. 

Στα ίδια χρήματα δηλαδή που κοστίζουν μοτοσυκλέτες και σκούτερ των 500 κυβικών, η QJMOTOR προσφέρει μία adventure μοτοσυκλέτα αξιώσεων, η οποία μπορεί να μην διαθέτει τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που κάνει τα owner’s manual να μοιάζουν με εγκυκλοπαίδειες, αλλά διαθέτει ουσία και τις θεμελιώδεις αξίες που κάνουν όλους εμάς να οδηγούμε μοτοσυκλέτες.

Ο σχεδιασμός του αποπνέει έναν έντονο ευρωπαϊκό αέρα, καθώς το σχεδιαστικό τμήμα του εργοστασίου διαθέτει παρακλάδια και στην Ευρώπη (και συγκεκριμένα στην Ιταλία), κάτι που το αντιλαμβάνεσαι και από τη θέση οδήγησης. Ανεβαίνοντας στη σέλα του SRT 800X, πέρα από το σχετικά μεγάλο ύψος, ο αναβάτης κάθεται περισσότερο πάνω στη μοτοσυκλέτα, με τα άκρα του να σχηματίζουν φυσιολογικές και εργονομικά μελετημένες γωνίες, σε αντίθεση με άλλες μοτοσυκλέτες, οι οποίες τοποθετούν το σώμα χαμηλά και μέσα στη μοτοσυκλέτα, με τους αγκώνες να ανεβαίνουν ψηλά και κοντά στο σώμα. Στο SRT 800X έχει γίνει σωστή εργονομική μελέτη ακόμη και όταν στέκεσαι όρθιος στα μαρσπιέ, δηλώνοντας ότι πρόκειται για ένα πραγματικό adventure bike κι όχι απλώς για ένα “εμπορικό πυροτέχνημα”.

Η δεύτερη έκπληξη έρχεται αμέσως μόλις αρχίσουν να κυλούν οι ρόδες τις μοτοσυκλέτας, εξαφανίζοντας τα (πολλά είναι η αλήθεια) κιλά της μοτοσυκλέτας. Τα 260 γεμάτα κιλά τα αντιλαμβάνεσαι αποκλειστικά και μόνο στις επιτόπιες μανούβρες, καθώς το εξαιρετικό ζύγισμα και η κατανομή των μαζών αφαιρεί αρκετές δεκάδες από αυτά μόλις το SRT 800X αρχίζει να περιστρέφει τους τροχούς του.

Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας αποδίδει 76 ίππους στις 8.500 στροφές, αλλά η κατανομή της δύναμης και της ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, σε κάνουν να ορκίζεσαι πως πρόκειται για έναν κινητήρα με τουλάχιστον δέκα άλογα παραπάνω. Αν το εργοστάσιο επέλεγε και ένα λίγο πιο κοντό γρανάζωμα -καθώς το υφιστάμενο είναι σχετικά μακρύ, χαρακτηριστικό που στοχεύει στα άνετα ταξίδια- τότε σίγουρα θα έχανες λεφτά σε στοίχημα ποντάροντας ότι πρόκειται για έναν κινητήρα με 90 άλογα.

Με το παρόν σετάρισμα, η δύναμη ψηλά δεν πρόκειται να σου μακρύνει τα χέρια, αλλά από την άλλη δεν θα σε αφήσει “στα κρύα του λουτρού” περιμένοντας να συμβεί κάτι. Τα 190 χιλιόμετρα στο κοντέρ έρχονται εύκολα και με λίγη επιμονή θα ξεπεραστούν, με ελάχιστους κραδασμούς να περνούν από τα μαρσπιέ στα πόδια, όταν η βελόνα του στροφομέτρου φλερτάρει με την κόκκινη περιοχή και αυτό οφείλεται και στον αντικραδασμικό άξονα που έχει ο κινητήρας για την εξάλειψη των ενοχλητικών κραδασμών καθώς και σε κάποιες ελαστικές βάσεις στα σημεία που εδράζεται στο πλαίσιο.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας πέραν της ευστροφίας του είναι και ένας από τους πιο οικονομικούς της κατηγορίας, με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 5-5,5L/100km.

Το πακέτο αναρτήσεων-φρένων προέρχεται από προμηθευτές με “βαριά” ονόματα στο σύμπαν των μοτοσυκλετών, καθώς το ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι, μαζί με το αμορτισέρ που διαθέτει πέρα από την προφόρτιση ρύθμιση και για απόσβεση επαναφοράς, έρχονται από την KYB.

Οι δύο δίσκοι 320mm με τις τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες μπροστά και ο δίσκος των 260mm με την διπίστονη δαγκάνα πίσω, βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής της Brembo. Οι λειτουργία τους είναι υποδειγματική και μπορούν να διαχειριστούν με άνεση τις δυνάμεις που ασκούνται από τη μάζα της μοτοσυκλέτας, χαρίζοντας αξιοθαύμαστη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη συμπεριφορά, προσφέροντας ασφάλεια και εμπιστοσύνη στον αναβάτη, ακόμη και σε πιο απαιτητικά φρεναρίσματα.

Το SRT 800X διαθέτει αρκετές δόσεις διασκέδασης στο χαρακτήρα του και το πακέτο των περιφερειακών του σου επιτρέπει να τις εκμεταλλευτείς στο έπακρο.

Στο χώμα σίγουρα δεν πρόκειται να διαπρέψει αν έχετε άσχημα γούστα, θα κινηθείτε όμως με αξιοπρέπεια σε βατούς χωματόδρομους στην εξερεύνηση του νησιού το καλοκαίρι ψάχνοντας μια απόκρημνη παραλία.

Γι αυτό το λόγο οι τροχοί είναι ακτινωτοί για tubeless ελαστικά, με τη διάμετρο του εμπρόσθιου τροχού να είναι 19 ίντσες, προκειμένου να ανταποκριθεί σε διαφορετικά τερέν με πρώτης τοποθέτησης ελαστικά τα MAXXVENTURE της MAXXIS.

Στο στάνταρ εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται η έγχρωμη TFT οθόνη 7” με δυνατότητα συνδεσιμότητας και με αυτορρυθμιζόμενο επίπεδο φωτισμού ανάλογα με το περιβάλλον η οποία ομολογουμένως με κόντρα ήλιο σε δυσκολεύει πολύ να διακρίνεις τις ενδείξεις της, οι ενισχυμένες χούφτες με λεπτομέρειες αλουμινίου αλλά και η αλουμινένια σχάρα αποσκευών.

To δικύλινδρο adventure της QJMOTOR απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα υποψήφιων ιδιοκτητών, εστιάζοντας σε εξειδικευμένες ανάγκες και απαιτήσεις και όπως όλα δείχνουν πρόκειται για το πιο προσιτό 800αρι adventure της κατηγορίας.

Όπως πάντα η τελική επιλογή είναι δική σας!

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!