Όταν δίπλα στη λέξη Aprilia υπάρχει το αρκτικόλεξο RS, τότε ξέρεις ότι έχεις να κάνεις με μια sport μοτοσυκλέτα.
Καιρός ήταν να δούμε από μια εταιρεία που έχει συνδυάσει την ιστορία της με αγώνες ταχύτητας να μπαίνει στη μεσαία κατηγορία supersport. Χρόνια τώρα η φίρμα του Noale μας εντυπωσιάζει με τη σειρά μοτοσυκλετών RS/RSV, μόνο που όλα τα μοντέλα ήταν, μέχρι στιγμής, με κινητήρες 125, 250, 1000 και 1100cc. Χάσμα μεγάλο δηλαδή στα μεσαία κυβικά, που επιτέλους -και έστω και σε μορφή πρωτότυπου- έρχεται να καλύψει η ιταλική εταιρεία με τους δεκάδες παγκόσμιους τίτλους σε MotoGP και World SBK. Όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται στο λίαν ολιγόλογο press kit του RS 660, πρόκειται για έναν πειραματισμό με έμφαση στην αεροδυναμική, στα hi-tech συστατικά και στην εφαρμογή των πλέον εξελιγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ο κινητήρας είναι μια ακόμα έκπληξη, καθόσον τελείως καινούργιος και ταυτόχρονα ο πρώτος δικύλινδρος εν σειρά στην ιστορία του εργοστασίου.
Στην ουσία είναι ο ..μισός V-4 της σειράς RSV/Tuono 1100, συγκεκριμένα οι δύο μπροστινοί κύλινδροι αυτού! Φαίνεται ότι αυτή η διάταξη, των δικύλινδρων εν σειρά δηλαδή, αποκτά όλο και περισσότερους φίλους, αφού πλέον την ασπάζονται ακόμα και παραδοσιακοί κατασκευαστές τετρακύλινδρων, V-2 ή/και boxer κινητήρων (π.χ. Honda, BMW, Yamaha). Η τεχνογνωσία της Aprilia στην κατασκευή εξαιρετικών πλαισίων είναι κάτι που έχει αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και παίρνοντας σοβαρά αυτή την παράδοση το RS 660 Concept διαθέτει αλουμίνιο παντού. Το περιμετρικό πλαίσιο αγκαλιάζει τον κινητήρα με στόχο την αυξημένη ακαμψία και στιβαρότητα του συνόλου, ενώ το σχεδίασης «μπανάνα» ψαλίδι είναι υβριδικής μορφής (από αλουμίνιο και ανθρακόνημα!), εξυπηρετώντας το «φώλιασμα» του τελικού της εξάτμισης, που επίσης είναι αλουμινένιο.
Μοχλικό στην πίσω ανάρτηση δεν υπάρχει και αυτό, σύμφωνα με την Aprilia, σημαίνει μεγαλύτερη ακρίβεια στη λειτουργία της και χαμηλότερο συνολικό βάρος. Πάντως, η πιο σημαντική αναφορά στα λεγόμενα του ιταλικού εργοστασίου έχει να κάνει με τη μελλοντική χρήση του RS 660 σαν βάση παραγωγής μοντέλων εμπορίου, ανάμεσα στα οποία θα υπάρχει και έκδοση On-Off. Για να δούμε λοιπόν τι μας επιφυλάσσει το κοντινό μέλλον, η κατηγορία των 500-750cc αναπτύσσεται και η Aprilia σκοπεύει να μην αφήσει την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη. Τo μόνο που έχει να κάνει είναι να μελετήσει καλά την αγορά και τον ανταγωνισμό, να δει ότι στις προηγμένες χώρες η κατηγορία των 500-700cc κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις και πως εκεί η Honda είναι ο κατασκευαστής που κρατάει τα σκήπτρα.
Η Aprilia όμως θα κοιτάξει να μπει σφήνα με δικύλινδρες εκδόσεις που θα αποδίδουν πάνω από 75-80 ίππους και που θα ζυγίζουν αρκετά κάτω από τα 190 κιλά. Θα κάνει μια τριπλέτα με ένα μοντέλο σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες (supersport, naked, on/off), θα το βγάλει και σε έκδοση Α2 με 47 ίππους και έτσι θα πετύχει να ανακατέψει την τράπουλα. Κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και η Kawasaki με τα Ninja, Z και Versys 650, οπότε να η ευκαιρία για τους ιταλούς να παρουσιάσουν κάτι καλύτερο, δυνατότερο, ελαφρύτερο ..αλλά και ακριβότερο.