O Hervé Poncharal, ο ιδιοκτήτης της ομάδας Tech 3, ανακοίνωσε πως από το 2019 και μετά δεν θα συνεργάζεται με την Yamaha. Τι σημαίνει όμως αυτό για την ομάδα και πως το όλο θέμα σχετίζεται με το μέλλον του… Valentino Rossi και της ιδιόκτητης ομάδας του, της VR46, στη μεγάλη κατηγορία του θεσμού;
Με σημερινή του ανακοίνωση, ο Hervé Poncharal έκανε γνωστό πως λύνει τη συνεργασία του με την Yamaha στα τέλη του 2018 ύστερα από την κοινή αγωνιστική πορεία των δύο πλευρών τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Έτσι, η Monster Yamaha Tech 3 θα χρησιμοποιεί τις YZR-M1 για ύστατη χρονιά φέτος πριν μεταπηδήσει στο στρατόπεδο ενός μη κατονομαζόμενου μέχρι και αυτή τη στιγμή κατασκευαστή.
Το χορό των αλλαγών ωστόσο για την αγωνιστική χρονιά του 2019 ξεκίνησε πριν μερικές εβδομάδες η ίδια η Yamaha ανακοινώνοντας την ανανέωση του συμβολαίου του Maverick Vinales για τη διετία ‘19-‘20. Μόλις χθες ήταν η σειρά της Ducati να ανακατέψει την τράπουλα ανακοινώνοντας πως στην ομάδα της Pramac Racing θα αγωνίζεται από το 2019 ο νυν αναβάτης της VR46 από την κατηγορία Moto2, Francesco Bagnaia, απόφαση που έθεσε, εμμέσως πλην σαφώς, εκτός κάδρου τον καθ’ όλα συμπαθή, Danilo Petrucci. Σήμερα ήταν η σειρά της Tech 3 να… σοκάρει δηλώνοντας δια στόματος του ίδιου του ιδιοκτήτη της πως από το GP της Valencia στις 18 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους και ύστερα, η Yamaha θα αποτελεί μια καλή για την ίδια… ανάμνηση.
«Το να συνοψίσω τα 20 χρόνια της απίστευτης συνεργασίας της Tech 3 με την Yamaha είναι κάτι πολύ δύσκολο. Από τότε που γνώρισα τον Iio για πρώτη φορά το 1998, ήταν ένα εξαιρετικό ταξίδι. Είναι σαφές ότι η λήξη αυτού του είδους της εταιρικής σχέσης είναι μια μεγάλη απόφαση για μένα. Ευχαριστώ πολύ την Yamaha και τους κυρίους Tsuji, Tsuya, Jarvis και Nakajima που μας στήριξαν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Hervé Poncharal.
Και προσέθεσε:
«Η Tech 3 είναι μια μικρή εταιρεία, η οποία πρέπει να σκεφτεί το μέλλον της και πρέπει να σταθμίσει τις διάφορες επιλογές που έχει. Μας έχει προσφερθεί μια συμφωνία που περιλαμβάνει κάτι που το περιμέναμε σχεδόν από τότε που ξεκίνησα με την Tech 3. Και φυσικά δεν μπορούσα να πω όχι».
Ποια είναι αυτή η προσφορά, άραγε; Και από ποιον; Οι υποψήφιοι είναι δύο, η Suzuki και η αυστριακή KTM, με την τελευταία να φαντάζει στα μάτια όλων -χάρη στα άφθονα κεφάλαιά της αλλά και σε εκείνα που προκύπτουν από την υποστήριξή της από την Red Bull- ως η πλέον πιθανή. Φυσικά, στην όλη εξίσωση η θέση της Monster ως κεντρικού χορηγού-υποστηριχτή στην Tech 3 κάθε άλλο παρά εξασφαλισμένη είναι, καθώς η Red Bull σίγουρα δεν θα θέλει μέσα στα πόδια της τον βασικό της εμπορικό ανταγωνιστή.
Υπάρχει και κάτι άλλο, όμως, στο όλο story. Και αυτό δεν είναι άλλο από τον Valentino Rossi και την πρόθεσή του να παραμείνει στο θεσμό του MotoGP για πολλά ακόμα χρόνια. Όχι κατ’ ανάγκη ως αναβάτης -μοιραία, η ώρα της αποχώρησης για τον «Γιατρό» θα έρθει κάποια στιγμή, όχι όμως και τόσο γρήγορα όσο πολλοί πιστεύουν ή εύχονται!- αλλά ως ιδιοκτήτης μιας ομάδας που θα κοσμείται από τα χρώματα της VR46 Racing Team. Και ασφαλώς από εκείνα της Yamaha.
Διαβάστε επίσης: Δεν βιάζομαι να αποφασίσω, δηλώνει o Valentino Rossi
Ας θυμηθούμε με την ευκαιρία τι είχε δηλώσει με νόημα πριν δύο μόλις μήνες ο ίδιος ο Hervé Poncharal σε συνέντευξή του:
«Πολύ συζήτηση γίνεται τελευταία γύρω από την πιθανότητα ο Valentino να έχει τη δική του ομάδα στο MotoGP. Αν αυτό συμβεί, τότε δεν θα υπάρχει χώρος από τη Yamaha για την Tech 3, θεωρώντας πως θα τους είναι δύσκολο να έχουν 6 μοτοσικλέτες. Δεν είμαι ανόητος, ξέρω πως γίνονται τα πράγματα… καταλαβαίνω επίσης πως ο Rossi θα είναι η προτεραιότητα τους. Είναι τρομακτικός μαγνήτης για τους χορηγούς, ενώ είναι και μια πολύ σημαντική φυσιογνωμία στο χώρο».
Όλα τα παραπάνω φαίνεται να ανοίγουν το δρόμο ώστε ο Valentino Rossi να έχει τη δική του -στην κυριολεξία- ομάδα από το 2019 και μετά. Με την υποστήριξη της Yamaha, ασφαλώς. Με τον «Γιατρό» ως επίσημο αναβάτη της, όμως, κάτι τέτοιο δεν έχει κανένα απολύτως νόημα και για τις δύο πλευρές. Με τον ίδιο στη σέλα της Yamaha VR46 MotoGP Team, όμως;
Το μόνο σίγουρο είναι πως οι προσεχείς βδομάδες θα αποδειχτούν αρκετά «καυτές» σε σχέση με τις ισορροπίες που αναμένεται να διαμορφωθούν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πάνω σε δύο τροχούς από το 2019 και μετά. Κάτι που προμηνύει και η σημερινή, επίσημη ανακοίνωση της Yamaha MotoGP Team:
«Συνεχίζουμε να παρέχουμε την πλήρη υποστήριξή μας στην ομάδα Tech3 και στους αναβάτες τους κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2018, ενώ αξιολογούμε τις επιλογές μας για την εναλλακτική ομάδα στο MotoGP από το 2019 και μετά»._Χ.Α.