top icon
Αγώνες

MotoGP: H silly season του… 2019 ξεκίνησε

Με δεδομένο ότι όλοι σχεδόν οι μεγάλοι αναβάτες μένουν ελεύθεροι στο τέλος του 2018, το μεταγραφικό παιχνίδι στο MotoGP για το 2019 ήδη άρχισε, με τον Valentino Rossi να αποτελεί ρυθμιστή των εξελίξεων, τον Marc Maarquez το μεγάλο ερωτηματικό και την KTM τον… πρωτομάστορα των παζαριών στη διεκδίκηση του Johann Zarco από τη Yamaha. Και όλα αυτά, χωρίς να βάλει κανείς στην όλη εξίσωση τις προθέσεις των αναβατών της Ducati.

Μόλις δύο βδομάδες έχουν περάσει από το πέρας του πρωταθλήματος του 2017 και ήδη η μεταγραφολογία εν όψει 2019, δίνει και παίρνει. Και όλα αυτά, τη στιγμή που τόσο οι αναβάτες, όσο και οι ομάδες τους, ετοιμάζονται πυρετωδώς για το… 2018. Αυτή τη στιγμή, πάντως, πολλά είναι τα ερωτηματικά αναφορικά με το αγωνιστικό μέλλον των Valentino Rossi, Zohann Zarco και Marc Marquez. Που φυσικά δεν είναι και οι μόνοι «ελεύθεροι», μιας και χωρίς συμβόλαιο για τη διετία 2019-2020 μένουν τόσο οι εργοστασιακοί αναβάτες της Ducati, Andrea Dovizioso και Jorge Lorenzo, όσο και ο φέρελπις Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, Maverick Vinales, ο οποίος μάλλον δεν πρέπει να ανησυχεί και ιδιαίτερα για το μέλλον του στα γκαράζ των «μπλε».

Προς το παρόν, πάντως, μήλο της έριδος ανάμεσα στα ισχυρά χαρτιά της μεγάλης κατηγορίας αποτελούν οι Marc Marquez και Johann Zarco, με το «κλειδί»  όμως των όποιων ανακατατάξεων να βρίσκεται στα χέρια του Valentino Rossi, ο οποίος είναι πιθανό να εγκαταλείψει την ενεργό δράση στα τέλη της επερχόμενης σεζόν σε περίπτωση που η Μ1 του 2018 δεν είναι όσο ανταγωνιστική θα ήθελε ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Αν ο «Γιατρός» αποφασίσει τελικά να κρεμάσει τα αγωνιστικά του γάντια στο τέλος της σεζόν -κάτι που προσωπικά πιστεύουμε πως δύσκολα θα συμβεί!- τότε στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha χηρεύει μια… ζηλευτή από πολλούς αναβάτες θέση. Ήδη ο Lin Jarvis, ο άνθρωπος που χειρίζεται αυτή τη στιγμή τις τύχες της Movistar Yamaha, έχει εκδηλώσει σαφές ενδιαφέρον στο πρόσωπο του Johann Zarco δηλώνοντας πως αν Rossi αποφασίσει τελικά να φύγει, τότε ο Γάλλος, που για μια ακόμα χρονιά θα αγωνίζεται με τα χρώματα της «δορυφορικής» Tech 3, δίπλα στον Jonas Folger, θα είναι η πρώτη επιλογή της ιαπωνικής ομάδας.

Ωστόσο, η Yamaha δεν είναι η μόνη που διεκδικεί αυτή τη στιγμή τον καλύτερο rookie αναβάτη του 2017, μιας και πριν λίγα μόλις 24ωρα η αυστριακή KTM εξεδήλωσε ανοιχτά το ενδιαφέρον της για τον 27χρονο αναβάτη της Tech 3 μέσω δηλώσεων του CEO της, Stefan Pierer, ο οποίος μίλησε για το θέμα στο περιοδικό Speedweek. Κάτι που –αν μη τι άλλο- έρχεται να σημάνει τον κώδωνα του κινδύνου για τους ανθρώπους της Yamaha, καθώς, εφόσον η μεταγραφή του Γάλλου προς την αυστριακή ομάδα πάρει σάρκα και οστά, οι Ιάπωνες θα δουν να χάνουν μέσα από τα χέρια τους έναν ακόμα «αξιόμαχο» αναβάτη. Και μάλιστα, με δεδομένη την πιθανή αποχώρηση του Rossi στο τέλος του 2018 και τη περσινή… φυγή του Jorge Lorenzo, τον τρίτο κατά σειρά.

Ο Johann Zarco, από τη μεριά του, δεν κρύβει τις προθέσεις του δηλώνοντας ευθαρσώς πριν λίγες μέρες στα πλαίσια της EICMA πως θέλει να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής και πως αυτό θα πραγματοποιηθεί μόνο αν ο ίδιος καταφέρει να ενταχθεί στις τάξεις μιας εργοστασιακής ομάδας. Της Movistar Yamaha ή της KTM, άραγε;

Από τη μεριά της, η αυστριακή ομάδα, η οποία μέρα με τη μέρα βελτιώνει διαρκώς την απόδοσή της, κάτι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για το σύνολο του θεσμού, δηλώνει μέσω του CEO της πως η μια θέση είναι ήδη «κλειδωμένη», καθώς η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Paul Espargaro είναι δεδομένη. Όπως δεδομένη είναι και η ροή… ζεστού χρήματος από τον βασικό της χορηγό, την επίσης αυστριακή Red Bull, που διόλου τυχαία αποτελεί όλα αυτά τα χρόνια βασικό υποστηρικτή του 6 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Marc Marquez. Και εδώ ίσως να βρίσκεται ένα ακόμα «κλειδί» για τις μεταγραφικές εξελίξεις, εξίσου καθοριστικού με εκείνου που αφορά στην απόφαση του Rossi να μείνει ή να φύγει.

Παρά τις δηλώσεις του προέδρου της KTΜ περί του αντιθέτου, ο Marquez είναι αναμφίβολα ο βασικότερος στόχος της αυστριακής ομάδας. Και μάλιστα, πολύ περισσότερο απ’ ότι ο Zarco. Κάτι που σίγουρα δεν παραξενεύει κανέναν, καθώς ο 24χρονος μόλις Marc Marquez είναι δικαίως αυτή τη στιγμή το μεγάλο όνομα του MotoGP, το παιδί-θααύμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Και όλα αυτά, με δεδομένο το τρίγωνο που υπάρχει στη σχέση των Red Bull, «ΜΜ93» και KTM , οδηγούν στο… προφανές. Μεγάλο ωστόσο ερωτηματικό παραμένει το τι θα θελήσει να κάνει ο ίδιος ο Marc Marquez, ανεξάρτητα από τις βουλές των χορηγών του, που σε κάθε περίπτωση θα μείνουν στο πλευρό του όποια κι αν είναι η απόφασή του. Θα δεχτεί την πρόκληση των αυστριακών της KTM, όπως ακριβώς έκανε ο Valentino Rossi όταν άφησε το ιαπωνικό στρατόπεδο της Yamaha για λογαριασμό των Ιταλών της Ducati στα τέλη του 2010, εγκαταλείποντας τη σιγουριά της Honda; Πολύ αμφιβάλουμε. Εκτός… εκτός αν η KTM καταφέρει να επιδείξει μέσα στο 2018 ένα ακόμα καλύτερο αγωνιστικό πρόσωπο κατασκευάζοντας, όπως φέτος έκανε η Ducati, μια μοτοσικλέτα με στέρεες τεχνολογικές βάσεις ικανή να παλέψει για το βάθρο και ιδανικά για νίκες.  

Θέλοντας πάντως να προλάβει τις όποιες εξελίξεις, αλλά και να… κόψει την όρεξη των αυστριακών της KTM, μόλις προχθές, ο Emilio Alzamora, ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα για λογαριασμό του Ισπανού άσσου (όπως και του αδελφού του, Alex) ξεκαθάρισε σε συνέντευξη που παραχώρησε πως η Honda θα είναι πάντα η προτεραιότητα του Marc Marquez. Κι αυτό αποτελεί μια σαφή ένδειξη των μέχρι τώρα προθέσεων του «4ακις» Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο MotoGP.

Αν μη τι άλλο, το πάζλ θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται με περισσότερα ανοιχτά χαρτιά πάνω στο τραπέζι από τη στιγμή που ο Valentino Rossi πάρει τις αποφάσεις του σε συνεργασία με τους ανθρώπους της Yamaha, όπως δήλωσε πρόσφατα τόσο ο ίδιος ο Ιταλός, όσο και ο Lin Jarvis, ο οποίος, κατά την προσωπική μας εκτίμηση, στην άκρη του μυαλού του, έχει μια ακόμα επιλογή, πέραν εκκίνησης του Zarco, σε περίπτωση που ο Γιατρός πει το «αντίο». Και ποια είναι αυτή; Ο Jorge Lorenzo! Ας μην ξεχνάμε πως ο Βρετανός επικεφαλής της Yamaha ουδέποτε έκρυψε την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Ισπανού (σ.σ.: χαρακτηριστική άλλωστε ήταν και η περσινή δήλωσή του πως η πόρτα της Yamaha είναι πάντα ανοιχτή για αυτόν), όντας ο άνθρωπος που έφερε τον Lorenzo στο MotoGP και στην ιαπωνική ομάδα για 9 συναπτά έτη. Η αλήθεια είναι πως ο ακριβοπληρωμένος Ισπανός αναβάτης, ύστερα από μια χρονιά προσαρμογής στη σέλα της GP17, δεν κατάφερε να κάνει τη διαφορά με τα χρώματα της Ducati μένοντας μακριά από το παιχνίδι του τίτλου καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν που πέρασε. Και, αν μη τι άλλο, στη σκιά του μεγάλου συμπρωταγωνιστή της, Andrea Dovizioso, που παρεμπιπτόντως και αυτός «ελευθερώνεται» στα τέλη της σεζόν. Το τι θα κάνουν οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Ducati εν όψει 2019, είναι πολύ νωρίς να το πει κανείς. Σίγουρα, μια πορεία αντίστοιχη της φετινής θα αυξήσει ακόμα περισσότερο την διαπραγματευτική ισχύ και θέση του «DesmoDovi» στο ιταλικό στρατόπεδο, ενώ μία ακόμα «έτσι κι έτσι» χρονιά είναι πιθανό να πυροδοτήσει περαιτέρω εξελίξεις για τον Ισπανό –όχι κατ’ ανάγκη καλές για το μέλλον του στην ομάδα. Και κάπως έτσι ενδεχομένως η Yamaha και ο Lin Jarvis α μπορούν να «αναπληρώσουν» το κενό που θα αφήσει μια πιθανή αποχώρηση του Rossi και μια μεταπήδηση του Johann Zarco στην KTM.

Προς το παρόν πάντως το σίγουρο είναι πως το 2018 θα είναι μία ακόμα συναρπαστική απ’ όλες τις απόψεις χρονιά._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ