Ο ιδιοκτήτης της Tech 3 προαναγγέλλει τη φυγή του Johann Zarco αλλά και ευρύτερες ανακατατάξεις στην ομάδα του από το 2019 και μετά.
Ο Hervé Poncharal είναι ο άνθρωπος που πίστεψε όσο κανείς άλλος στις δυνατότητες του Johann Zarco φέρνοντάς τον φέτος από τη Moto2 στην ανηλεή αρένα της μεγάλης κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσικλετών, στην οποία πανάξια κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα όλων. Τόσο με τις επιδόσεις, όσο και με την προσαρμοστικότητά του. Μα, πρωτίστως, με το μαχητικό του πνεύμα. Όμως, όπως εκτιμά ο επικεφαλής της Monster Yamaha Tech 3, ο 27xρονος rookie του 2017 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα επιλέξει από το 2019 και μετά να μεταπηδήσει σε μια εργοστασιακή ομάδα -και όπως όλα μαρτυρούν όχι τη Yamaha- αναζητώντας με περισσότερες αξιώσεις αυτό που είναι προφανές για κάθε επαγγελματία αναβάτη του MotoGP: όσο το δυνατόν περισσότερες νίκες και φυσικά το στέμμα του παγκόσμιου πρωταθλητή. Και συγχρόνως, βέβαια, υψηλότερες αμοιβές. Ζοφερό όμως προδιαγράφεται και το μέλλον της σχέσης της ομάδας του με την Yamaha, η οποία αποτελεί για την Tech 3 το μοναδικό και αποκλειστικό προμηθευτή μοτοσικλετών, καθώς, όπως ο ίδιος εκτιμά, η ιαπωνική εταιρεία θα επιλέξει να υποστηρίζει τη νέα ομάδα που φημολογείται ότι θα δημιουργήσει στη μεγάλη κατηγορία ο Valentino Rossi, όταν ο 39χρονος σήμερα Ιταλός αναβάτης αποφασίσει να κρεμάσει το κράνος του αφήνοντας δια παντός τη σέλα του στην Μ1.
Ας δούμε όμως μερικές από τις πλέον χαρακτηριστικές δηλώσεις του Hervé Poncharal όπως αυτές αποτυπώνονται σε συνέντευξη που δημοσιεύει σήμερα το gpone.com.
Όταν υπογράψατε με τον Zarco, περιμένατε αυτού του είδους τις εμφανίσεις> Με εξέπληξε και εμένα, αν και περίμενα καλά αποτελέσματα από αυτόν. Αυτό που έκανε στη Moto2 είναι εκπληκτικό αποδεικνύοντας πως είναι ένας μαχητικός και έξυπνος αναβάτης. Ωστόσο, ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος όταν ένας αναβάτης αλλάζει κατηγορία. Αρκετοί χρειάζονται προσαρμογή, όπως ο Rabat, άλλοι το κάνουν αμέσως, όπως ο Marquez.
Πολλοί λένε ότι ο Zarco τα πήγαινε καλύτερα από τους Rossi και Vinales επειδή η μοτοσικλέτα του ήταν καλύτερη> Όταν δουλεύεις δίπλα σε έναν αναβάτη, τον υποστηρίζεις και πιστεύω πως συγκεκριμένα σχόλια από τα media και άλλους οδηγούς, δεν είναι σωστά. Έχω τεράστιο σεβασμό στον Valentino, στον Maverick και τη Yamaha, θέλω να το τονίσω αυτό. Οι μηχανικοί τους όμως δεν είναι ηλίθιοι -έχουν κερδίσει τόσες νίκες και τίτλους. Αν τα πράγματα ήταν έτσι, θα είχαν επιστρέψει στην M1 του 2016. Δεν ξέρω ποιος έκανε λάθος, αλλά σίγουρα υπάρχει έλλειψη σεβασμού όταν λέγονται αυτά τα πράγματα για τον Zarco. Γελάω όταν λένε ότι είχαμε ένα καλύτερο πακέτο. Εμείς, δεν έχουμε μια εργοστασιακή μοτοσικλέτα. Και δεν εννοώ μόνο το πλαίσιο, αλλά τον κινητήρα, την ανάρτηση και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Στη Valencia οι εργοστασιακοί αναβάτες επέλεξαν να πάνε πίσω στο πλαίσιο του 2016 και είδαμε τα αποτελέσματα. Αν ήταν καλύτερο, θα έπρεπε να είναι ταχύτεροι από τον Zarco.
Τι σας έχει πει η Yamaha για το 2018;> Η Yamaha ήταν ξεκάθαρη μαζί μας, μας είπαν ότι θα μπορούμε να επιλέξουμε οποιοδήποτε τύπο από τα πλαίσια του 2017, αλλά δεν θα έχουμε τη μοτοσικλέτα του 2018. Ο Zarcο δεν θα έχει αντίστοιχη αντιμετώπιση τη νέα χρονιά όπως οι Crutchlow και Petrucci από τις Honda και Ducati.
Ο Zarco ίσως και να ήθελε κάτι περισσότερο…> Όπως έχω πει, τα να έχεις καινούργια πράγματα να δοκιμάσεις δεν είναι πάντα πλεονέκτημα. Αν η Yamaha θέλει να μας εμπλέξει στην εξέλιξη, εμείς θα ήμασταν χαρούμενοι με αυτό. Καταλαβαίνουμε όμως πως δεν μπορούμε να έχουμε μια εργοστασιακή μοτοσικλέτα. Και το αποδεχόμαστε. Έχω συνεργαστεί με την Yamaha για 20 χρόνια και τους εμπιστεύομαι.
Ο Zarco θα είναι ο αναβάτης κλειδί για τις μεταγραφές, οπότε η Yamaha πρέπει να παλέψει για να τον κρατήσει…> Πριν φτάσουμε στο σημείο να επαναεπιβεβαιώσουμε τον Johann, πρέπει πρώτα να δούμε κάποιες άλλες λεπτομέρειες.
Όπως;> Πολύ συζήτηση γίνεται τελευταία γύρω από την πιθανότητα ο Valentino να έχει τη δική του ομάδα στο MotoGP. Αν αυτό συμβεί, τότε δεν θα υπάρχει χώρος από τη Yamaha για την Tech 3, θεωρώντας πως θα τους είναι δύσκολο να έχουν 6 μοτοσικλέτες. Δεν είμαι ανόητος, ξέρω πως γίνονται τα πράγματα… καταλαβαίνω επίσης πως ο Rossi θα είναι η προτεραιότητα τους. Είναι τρομακτικός μαγνήτης για τους χορηγούς ενώ είναι και μια πολύ σημαντική φυσιογνωμία στο χώρο.
Ανησυχείτε για όλα αυτά;> Ρώτησα τον Tsuji, τον μάνατζερ της Yamaha, αν μπορούμε να μιλήσουμε για το μέλλον όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Τόσο για τους αναβάτες μας, όσο κυρίως για την ομάδα. Πρώτα λοιπόν πρέπει να δω αν θα έχω την Μ1 για το 2019 και το 2020 και μετά να μιλήσω με τους αναβάτες.
Θα θέλατε να κρατήσετε τον Zarco;> Θα το ήθελα, αλλά πρόκειται για ένα όνειρο. Η ομάδα μας έχει προϋπολογισμό ο οποίος είναι κατά πολύ μικρότερος από τον μισθό ενός μόνο από τους πέντε κορυφαίους αναβάτες του MotoGP. Λογικά, ο Johann θα θέλει περισσότερα χρήματα και φυσικά θα θέλει εργοστασιακή υποστήριξη.
Οπότε δε φαίνεται να έχετε πολλά δυνατά χαρτιά στα χέρια σας…> Είμαι έτοιμος να τον δω να φεύγει και είμαι περήφανος που έκανε με εμάς το ντεμπούτο του στο MotoGP. Οι δορυφορικές ομάδες έχουν τα όρια τους, τόσο σε μισθούς όσο και σε υποστήριξη. Έτσι, δε νομίζω ότι θα είναι μαζί μας το 2019._Χ.Α.
Διαβάστε επίσης: MotoGP – Η silly season του 2019 ξεκίνησε