top icon
Οδοιπορικά

Land Rover Discovery Sport: Οδοιπορικό στην Κέα!

Ανακαλύπτοντας την Τζια. Λογοπαίγνιο με το όνομα «Discovery», για έναν προορισμό πολύ κοντινό και δημοφιλή, ιδανικό για όλη τη χρονιά, που μπορείς να ανακαλύψεις ακόμα καλύτερα με ένα αυτοκίνητο σαν κι αυτό, του οποίου απολαμβάνουμε το απαράμιλλο στυλ και τις εξαιρετικές δυνατότητες εδώ και τρεις δεκαετίες.

Για τον ταξιδιώτη δεν υπάρχει καλή και κακή εποχή για να επισκεφθεί έναν προορισμό. Μάλιστα, για ένα κυκλαδίτικο νησί με μεγάλη σεζόν, εξαιτίας της εξαιρετικά κοντινής του απόστασης από την Αθήνα, ιδανικό είναι να κινηθείς αντίθετα στις συνήθειες των πολλών.
Οκτώβρης, λοιπόν, και να ‘μαστε πάλι σε λιμάνι. Διαδικασία η οποία από μόνη της γεμίζει τις μπαταρίες σου, ακόμα και αν ο λόγος είναι επαγγελματικός, ακόμα και αν το ταξίδι, εν προκειμένω από το Λαύριο, διαρκεί μόνο μία ώρα. Όταν κλείνει η μπουκαπόρτα, «κλείνουν» και τα πάντα πίσω σου, κάτι σαν… φορμά που σε βοηθάει να λειτουργείς, να δουλεύεις και να ζεις καλύτερα!

Land Rover Discovery Sport
Μαζί μας αυτήν τη φορά το ολοκαίνουργιο Land Rover Discovery Sport στη 2λιτρη ντίζελ έκδοση των 180 ίππων, μοντέλο συνώνυμο με την εκδρομική διάθεση και την απόδραση σε ορεινές ή παραθαλάσσιες διαδρομές (και μάλιστα από τον… κακό το δρόμο), το οποίο γιορτάζει φέτος τριάντα χρόνια παρουσίας στην γκάμα της εταιρείας, χρησιμοποιώντας ως μότο το: «Go anywhere» (πήγαινε παντού)!

Land Rover Discovery Sport

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Σαλπάρουμε!
Είναι 8.30 το πρωί και ξεκινάμε με το Marmari Express κατευθυνόμενοι προς την Κορησσία ή Λιβάδι, όπως ονομάζεται το λιμάνι της Κέας. Το συνολικό κόστος μετ’ επιστροφής είναι απόλυτα λογικό, καθώς διαμορφώνεται στα 130 ευρώ (12,40 ευρώ το άτομο και 40,20 ευρώ το «μεγάλο» αυτοκίνητό μας).
Με παλιότερο όνομα το «Υδρούσα», επίσημο το «Κέα» και κατά την περίοδο της Tουρκοκρατίας το «Τζια», πρόκειται για το 6ο σε έκταση και το 10ο σε πληθυσμό νησί των Κυκλάδων και σαφέστατα το πιο κοντινό κατοικήσιμο στην Αττική, με το μήκος της ακτογραμμής του να εκτείνεται σε 88 χιλιόμετρα, και το ψηλότερο βουνό του να είναι ο Προφήτης Ηλίας, στα 568 μέτρα.

Αυτό τον ιδιαίτερο προορισμό επιλέξαμε για την ανανεωμένη εκδοχή του Discovery Sport, με το αμάξωμα 5+2 θέσεων που βασίζεται στην πλατφόρμα PTA (Premium Transverse Architecture), εγκάρσιας αρχιτεκτονικής, όπως και το Evoque, αφήνοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας την D8. Κάτω από το αμάξωμα φιλοξενείται για πρώτη φορά το νέο σύστημα ήπιας υβριδικής κίνησης κινητήρων (48 Volt MHEV), το οποίο βοηθά στη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ φυσικά είναι προάγγελος και για την plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου, η οποία θα ακολουθήσει μέσα στο 2019.

Κέα (Τζια)

Στον τομέα της εμφάνισης οι διαφορές εντοπίζονται στους ξανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στη μάσκα, στα φωτιστικά σώματα LED και στις νέες ζάντες, που για πρώτη φορά φτάνουν τις 21 ίντσες (από 17” η γκάμα). Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα ποιοτικά υλικά και η ευέλικτη διαρρύθμιση των καθισμάτων, που χαρίζει 24 συνδυασμούς, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι, από 780 λίτρα, φτάνουν έως τα 1.754 λίτρα. Σε επίπεδο εξοπλισμού, για πρώτη φορά προσφέρεται η επαγωγική φόρτιση για κινητά τηλέφωνα που την υποστηρίζουν, στην κεντρική κονσόλα, πίσω ακριβώς από τον επιλογέα, όπως και νέο σύστημα ψυχαγωγίας (Touch Pro) και συνδεσιμότητας, μέσα από την οθόνη των 10,25 ιντσών, την ίδια ώρα που θύρες USB και σημεία φόρτισης υπάρχουν σε πληθώρα. Σημειώστε ότι προσφέρεται προαιρετικά πλέον και με πίνακα οργάνων έως 12,3 ιντσών.

Παράλληλα, όπως πρωτοείδαμε στο Toyota RAV4, διατίθεται και με τον «έξυπνο καθρέφτη οπίσθιας προβολής», o οποίος με το πάτημα ενός μπουτόν μετατρέπει το κανονικό κεντρικό «καθρεφτάκι» σε οθόνη υψηλής ευκρίνειας με ένα αρκετά πιο ευρυγώνιο οπτικό πεδίο, επιπέδου 50 μοιρών, το οποίο φυσικά δεν μπορεί να περιοριστεί από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, μιας και η εικόνα του προέρχεται από κάμερα που είναι τοποθετημένη πάνω από το πίσω παράθυρο. Χρήσιμο, αλλά χρειάζονται χιλιόμετρα εξοικείωσης μαζί του και πολλές μανούβρες μέσα στην πόλη για να νιώσεις οικεία.

Land Rover Discovery Sport

Σε κάθε σπιθαμή
Η ώρα 09:30 και κατεβαίνουνε ήδη στο νησί. Αποφασισμένοι να μη χάσουμε χρόνο και με την απειλή ενός κατάμαυρου σύννεφου από πάνω μας, έχουμε προγραμματίσει να ξεκινήσουμε από την πιο ενδιαφέρουσα περιοχή της Τζιας, τη βόρεια, με αυτή την πλευρά του χάρτη να περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες διαδρομές, τόσο ασφάλτινες όσο και χωμάτινες, τις οποίες χρειαζόμαστε για τα συμπεράσματά μας, με ένα τέτοιο παντός εδάφους όχημα. Εκεί, στην ενδοχώρα και στα περίπου 5,5 χιλιόμετρα από το λιμάνι του νησιού, βρίσκεται η Ιουλίδα ή Χώρα και πρωτεύουσα της Κέας, η οποία είναι χτισμένη αμφιθεατρικά, στους λόφους Κάστρου και Μύλων, στην ίδια θέση με την αρχαία Ιουλίδα. Σε σχέση με άλλα κυκλαδίτικα χωριά που μπορεί να έχετε στο μυαλό σας, αυτό ξεχωρίζει από τις κεραμοσκεπές στα διώροφα συνήθως κτίσματά του, με τα λιθόστρωτα δρομάκια και τις μικρές πλατείες του να ασφυκτιούν τους καλοκαιρινούς μήνες.

Land Rover Discovery Sport

Το Κάστρο, του οποίου μικρό μέρος σώζεται μέχρι σήμερα, είναι έργο του Ενετού Ντομένικο Μικέλι, χτίστηκε περίπου το 1210 και αποτελεί το ιστορικό κέντρο της Ιουλίδας. Σύντομη περατζάδα εκεί, για τις απαραίτητες φωτογραφίες, αφού το αυτοκίνητο δεν μπορεί να μπει μέσα, και ξεκινάμε το οδοιπορικό μας από τα σημεία που πρέπει να βάλετε στα «must» της επίσκεψής σας στην Τζια, όπως το Γυαλισκάρι, το Βουρκάρι και ο Οτζιάς. Από εκεί ξεκινάει η πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά περιοχή του νησιού, με την ασφάλτινη «ειδική» έως τη Μονή της Παναγίας της Καστριανής (18ος αιώνας) που στέκεται σαν ζωγραφιά πάνω στο βράχο να αποζημιώνει και τον πιο απαιτητικό οδηγό, την ίδια ώρα που το τοπίο και η θέα προς το ανοιχτό πέλαγος σε μαγνητίζει.

Land Rover Discovery Sport

Οδηγώντας πλέον για τα καλά το νέο Land Rover Discovery, παρατηρείς αμέσως την καλύτερη συμπεριφορά του συνόλου σε καθεστώς πίεσης. Αυτό συμβαίνει γιατί το νέο πλαίσιο είναι κατά 13% πιο άκαμπτο από τον προκάτοχό του, με το δάπεδό του να έχει ανυψωθεί κατά 2,5 εκατοστά, έτσι ώστε να βολευτεί το υβριδικό σύστημα. Διαπιστώνεις όμως σημαντική δουλειά και στην ηχομόνωση του μοντέλου, κάτι που έχει την ερμηνεία του στη δουλειά που έχει γίνει στα υποπλαίσια για τις αναρτήσεις και τον κινητήρα, τα οποία μειώνουν το θόρυβο και δεν αφήνουν τις δονήσεις να εισβάλουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα βελτιώνουν την άνεση και ενισχύουν την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με τις γενικότερα προσανατολισμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης γύρω από την άνεση δεν ταιριάζουν σε καμία περίπτωση με το όνομα «Sport», αλλά συντελούν σε ένα απόλυτα φιλόξενο και άνετο σύνολο, σε ό,τι έδαφος και αν κινείται, σε σημείο πολλές φορές ώστε να μην καταλαβαίνεις ότι βγαίνεις από την άσφαλτο και μπαίνεις στο χώμα.

Land Rover Discovery Sport

Εκεί, στην -εκτός δρόμου- έδρα του πια, καταλαβαίνεις και τη χρησιμότητα του πιο ελαφρού συστήματος διεύθυνσης, το οποίο όμως σίγουρα θα θέλαμε πιο βαρύ στην καλή άσφαλτο – στο «ασφάλτινο» πρόγραμμα. Παρά την τοποθέτηση των υβριδικών στοιχείων και της μπαταρίας, η απόσταση από το έδαφος είναι στα 212 χλστ., οπότε σπάνια ανησυχείς μήπως το αυτοκίνητο «βρει» κάπου, ενώ την ίδια ώρα η ικανότητα περάσματος μέσα από νερά φτάνει τα 600 χλστ. Σημειώστε εδώ την ύπαρξη της τεχνολογίας ClearSight Ground View, η οποία βοηθά τον οδηγό να αποφύγει ψηλά εμπόδια και δύσκολα περάσματα, μέσα από ένα σύστημα το οποίο προβάλλει εικόνες στην κεντρική οθόνη αφής, από κάμερα που είναι τοποθετημένη κάτω από το αμάξωμα.

Land Rover Discovery Sport

Πλέον κινούμαστε στην Πέρα Μεριά, περιοχή όπου βρίσκεται και η καλύτερη παραλία του νησιού, πιο κοντά στα υψηλά κυκλαδίτικα στάνταρντ, το Σπαθί, την οποία σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα, σημειώνοντας όμως ότι έχει τις πιο τσουχτερές τιμές της Κέας όσον αφορά στις υπηρεσίες της. Βέβαια, υπάρχει ελεύθερο κομμάτι στο οποίο μπορείτε να απολαύσετε το μπάνιο σας και τον ωραίο κόλπο με το βουνό στην πλάτη σας. Στο χωμάτινο δρόμο των 5 χιλιομέτρων έως την παραλία πραγματικά απολαμβάνουμε το «μαγικό χαλί» Discovery Sport και την τετρακίνησή του με το σύστημα δεύτερης γενιάς Active Driveline, αλλά και το Terrain Response 2, σύστημα το οποίο ανιχνεύει την επιφάνεια και ρυθμίζει την απόδοση της ροπής ώστε να ταιριάζει με τις εκάστοτε συνθήκες του οδοστρώματος. Συγκεκριμένα, το Terrain Response 2 ενεργοποιείται αρχικά με το πάτημα ενός μπουτόν στα αριστερά ενός περιστροφικού διακόπτη που εμφανίζεται και μέσα από τον οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το ανάλογο πρόγραμμα για κάθε -εκτός δρόμου- περίσταση, εκτός από τα Eco, Normal και Auto.

Land Rover Discovery Sport

Επίλογος στο Νότο
Έχουμε βγει από το χώμα και πραγματοποιούμε πλέον τη μεγαλύτερη ασφάλτινη διαδρομή του νησιού, και συγκεκριμένα προς μερικές από τις καλές παραλίες του νότου αυτήν τη φορά, όπως είναι οι Ποίσσες και ο Κούνδουρος, με σήμα κατατεθέν τους μύλους-ξενοδοχεία, αλλά και την τεράστια οικοδομική ανάπτυξη της περιοχής.
Ο κινητήρας ντίζελ των 180 ίππων κινεί ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, επιταχύνοντας μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., με την τελική να φτάνει τα 202 χλμ./ώρα και το «ήπιο υβριδικό σύστημα» να συμβάλλει κατά πολύ στην εξοικονόμηση καυσίμου (έως και 6% σύμφωνα με το εργοστάσιο), αφού καταφέρνει να κινείται χωρίς να μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας με ταχύτητα έως 17 χλμ./ώρα. Ουσιαστικά, το 48V MHEV εκμεταλλεύεται την ενέργεια της επιβράδυνσης και την αποθηκεύει σε μία μπαταρία κάτω από το δάπεδο.

Land Rover Discovery Sport

Σημειώστε εδώ ότι τα κινητήρια σύνολα που εφοδιάζουν το Discovery Sport είναι τα πετρελαιοκίνητα D150, D180 και D240 των 2,0 λίτρων με 150, 180 (σαν το δικό μας) και 240 ίππους, αντίστοιχα, και τα επίσης 2λιτρα βενζίνης P200 και P250 των 200 και των 250 ίππων. Όλες οι παραπάνω εκδόσεις συνδυάζονται με το MHEV, ενώ το μυστικό για το οποίο μπορείς να επιτύχεις μαζεμένη μέση κατανάλωση, όπως τα 11 λίτρα/100 χλμ. του οδοιπορικού μας σε ένα όχημα 1.873 κιλών, έχει να κάνει και πάλι με την έξυπνη τετρακίνηση All Wheel Drive (AWD) και την άμεση αποσύνδεσή της όταν δε χρειάζεται. Συγκεκριμένα, το σύστημα Power Transfer Unit στον εμπρός άξονα αποσυνδέει τη μετάδοση στους πίσω τροχούς όταν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα, και επανασυνδέει την τετρακίνηση όταν αυτό είναι απαραίτητο, σε ταχύτητα μικρότερη από 400 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Μανώλης Σαλούρος και Θάνος Ηλιόπουλος

Κάπου εδώ ολοκληρώνεται μια εξαιρετική ημερήσια απόδραση, με εμάς να βρισκόμαστε ήδη εν πλω για Λαύριο, όπου το πλοίο μας δένει στις 17:00. Αναμφίβολα, το νησί μάς αποζημίωσε με το παραπάνω σε αυτή την off-season εξόρμηση, πόσω μάλλον τη στιγμή που την πραγματοποιήσαμε με ένα αυτοκίνητο που σε προκαλεί να ανακαλύψεις μαζί του πολλούς ακόμα προορισμούς…_ Μ. Σαλ.

Land Rover Discovery Sport

Το νέο Land Rover Discovery Sport είναι διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού S, SE και HSE, αλλά και συνδυαστικά με το πακέτο R-Dynamic, όπως το δικό μας, το οποίο στην τετρακίνητη 5θέσια έκδοση ντίζελ των 180 ίππων με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από 60.600 ευρώ. Η τιμή του αυτοκινήτου του οδοιπορικού μας διαμορφώνεται στα 69.278 ευρώ, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων έξτρα την επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου και τη σύνδεση με την εφαρμογή Remote, που σου επιτρέπει να μένεις πάντα συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό σου από το smartwatch και το smartphone. Παρ’ όλα αυτά, η γκάμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά ξεκινάει από τα 48.400 ευρώ και αφορά τη 2λιτρη ντίζελ έκδοση των 150 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.

Κέα (Τζια)

Tips
– Οι καλύτερες παραλίες της Κέας, τις οποίες και σας προτείνουμε, είναι το Σπαθί, ο Οτζιάς, το Γυαλισκάρι, οι Ποίσσες, τα Ξύλα και ο Κούνδουρος.
– Γαστρονομικά, βάλτε στο πρόγραμμά σας τα εξής: «H Στροφή του Μίμη» και το «ΒουρκΑρίων» στο Βουρκάρι, το «Breeze» στην ίδια περιοχή για τα υπέροχα πρωινά του, το «Captain Louis» στην Κορησσία και το «Πανόραμα» στην Ιουλίδα για καφέ και γλυκό. Επίσης, στη Χώρα αξίζουν την επίσκεψή σας η «Πιάτσα» και το «Στέκι» για εξαιρετικά μαγειρευτά, αλλά και το πιο γκουρμέ «Kylix». Τέλος, απολαύστε το παγωτό σας στην ντόπια τυροκομική μονάδα «Τυράκειων» στην Ιουλίδα.
– Για διασκέδαση, ξεχωρίζουν τα «Λέων» και «48 Upstairs» στη Χώρα, τα «Zeus Faber» και «Vinilio» στο Βουρκάρι και το «Viral» στην Κορησσία.
– Επιπλέον, νοικιάστε ποδήλατο για βόλτα στα αρχαία παραδοσιακά μονοπάτια, επισκεφθείτε τον σκαλισμένο στο βράχο «Λέοντα» στην Ιουλίδα, την αρχαία πόλη της Καρθαίας αλλά και το Αρχαιολογικό Μουσείο του νησιού, το οποίο επισκέπτονται πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο.

Δείτε το βίντεο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
LAND ROVER DISCOVERY SPORT 2.0

DIESEL 180 PS AWD AUTO R-Dynamic S

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/4.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 430 Nm/1.500-3.000 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 9 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.597×2.069×1.727 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.741 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 1.873 κιλά

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 212 χλστ.

ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΡΟΣ ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗΣ: 2.500 κιλά

ΓΩΝΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ: 25 μοίρες

ΓΩΝΙΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ: 30,2 μοίρες

ΓΩΝΙΑ ΡΑΜΠΑΣ: 20,6 μοίρες

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 202 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 11 λίτρα/100 χλμ.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 65 λίτρα

ΚΠΟΜΠΗ CO2: 147 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: 60.600 ΕΥΡΩ

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: 69.278 ΕΥΡΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ