Άλλο ένα κάστρο έπεσε, με την ιταλική εταιρεία να υποκύπτει και αυτή με τη σειρά της στις σειρήνες των Sport Utility Vehicles.
Η Urus είναι ένα μοντέλο-σταθμός στην ιστορία της εταιρείας που ίδρυσε ο Ferruccio Lamborghini το 1963. Και αυτό, γιατί πρόκειται για το πρώτο SUV στη μακρόχρονη πορεία της ιταλικής μάρκας, με δεδομένο ότι η εμβληματική LM002 ήταν μια ειδική κατασκευή που παρήχθη σε μόλις 328 αντίτυπα καθ’ όλη τη διάρκεια του βίου της. Συνάμα, η νέα Lamborghini Urus είναι το μοντέλο που θα αλλάξει επί τω βελτίω την εμπορική τροχιά της εταιρείας από τη Sant’Agata, καθώς με αυτή οι ετήσιες πωλήσεις της θα διπλασιαστούν. Έτσι, από τις περίπου 3.500 Huracan και Aventador που πωλούνται κάθε χρόνια (στοιχεία 2016), η ιταλική εταιρεία αναμένεται να «εκτοξεύσει» την απήχηση της ανά τον κόσμο στις 7.000 μονάδες, με την Urus να καταλαμβάνει, όπως ελπίζουν οι Ιταλοί αλλά και οι Γερμανοί του Ομίλου VW, τη μερίδα του λέοντος στην προτίμηση των αγοραστών.
Όπως σε όλες τις Lamborghini, έτσι και εδώ το όνομα παραπέμπει σε ισπανικό… ταύρο. Σχεδιαστικά, είναι πολύ δύσκολο να την μπερδέψει κανείς με κάποιο άλλο SUV –πολλώ δε μάλλον με τα ομόσταβλα Audi Q7, Porsche Cayenne και Bentley Bentayga με τα οποία μοιράζεται το δάπεδο της, το γνωστό MLB Evo του Ομίλου VW- χάρη στις αιχμηρές γραμμές και το κυρτό τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος. Τα φουλ LED φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στην Huracan, ενώ εντυπωσιακές αν μη τι άλλο είναι οι επιλογές στη διάμετρο των ζαντών, οι οποίες ξεκινούν από τις 21 ίντσες και καταλήγουν στις 23, ακόμα κι αν ο εύρωστος οικονομικά αγοραστής της επιλέξει να τοποθετήσει χειμερινά ελαστικά, που για την περίσταση έχει εξελίξει η ιταλική Pirelli.
Το εσωτερικό «κουβαλά» εν πολλοίς το γνώριμο αισθητικό DNA από τις Avantador S και Huracan, χωρίς όμως να απουσιάζουν οι… γερμανικές πινελιές (λέγε με Audi) σε λεπτομέρειες. Όπως στο σχήμα του πηδαλίου και των ενσωματωμένων σε αυτό χειριστηρίων ελέγχου, για παράδειγμα. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνουν μεταξύ άλλων ο ψηφιακός κεντρικός πίνακας οργάνων, καθώς και οι γνώριμοι αεροπορικού τύπου διακόπτες, που έχουν ως αιχμή του δόρατος εκείνον για την εκκίνηση του κινητήρα. Τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά και ρυθμίζονται προς 12 ή 18 κατευθύνσεις, ενώ στα πίσω μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν τρεις ενήλικες -έτσι επικαλείται τουλάχιστον η Lamborghini. O δε χώρος φόρτωσης έχει χωρητικότητα 616 λίτρων.
Την κίνηση στη νέα Lamborghini Urus εξασφαλίζει ένας γερμανικής καταγωγής 4λιτρος twin turbo V8 κινητήρας των Porsche/Audi, ο οποίος είναι ρυθμισμένος ειδικά για την περίσταση ώστε να αποδίδει 650 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και ροπή 850 Nm από τις 2.240 έως και τις 4.500 σ.α.λ., τιμές που εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,6 δλ., 0-200 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ. και τελική ταχύτητα 306 χλμ./ώρα. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις, σε συνδυασμό μ’ ένα σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης με έξι στο σύνολο προγράμματα λειτουργίας: τα Strada (Δρόμος), Sport (Σπορ), Corsa (Πίστα), Sabbia (Άμμος), Terra (Γη) και Neve (Χιόνι).
Υπό κανονικές συνθήκες, το 60% της ροπής του V8 πηγαίνει στους πίσω τροχούς, ενώ αν παραστεί ανάγκη, έως και το 70% αυτής μπορεί να περάσει στους εμπρός ή έως και το 87% στους πίσω. Το πίσω διαφορικό, μάλιστα, εφοδιάζεται με σύστημα torque vectoring για καλύτερη κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς, ανάλογα με το driving mode που έχει επιλέξει ο οδηγός. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως ο πίσω άξονας του αυτοκινήτου ενσωματώνει το σύστημα τετραδιεύθυνσης της Aventador S, με τους τροχούς να «γυρίζουν» είτε προς τη μια, είτε προς την άλλη κατεύθυνση σε γωνία τριών μοιρών. Από εκεί και πέρα, τα φρένα της Urus είναι κεραμικά, με τους δίσκους των 440×40 και 370×30 χλστ. εμπρός και πίσω, αντίστοιχα, να εξασφαλίζουν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου των 2,2 τονων από τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 33,7 μ._Χ.Α.