top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Μπρα ντε φερ. Διαφορετικές σχολές με δύο κορυφαίους εκπροσώπους.
Μια φαινομενικά αμφίρροπη μάχη με έναν μόνο τελικό νικητή!

Πριν από την καταστροφική επέλαση του Covid-19, τόσο σε επίπεδο ανθρώπινων ζωών όσο και σε σχέση με την οικονομία, αναφερόμασταν σε νούμερα, προβλέψεις και στόχους. Αυτήν τη στιγμή, τα παραπάνω στην καλύτερη περίπτωση είναι ρευστά, τα πάντα έχουν διαφοροποιηθεί και κανείς δεν μπορεί να τοποθετηθεί με ακρίβεια, ούτε να προβλέψει ακόμη και το βραχυπρόθεσμο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση, όμως, και εφόσον η ζωή συνεχίζεται, η κατηγορία των SUV θα εξακολουθήσει να αποτελεί το δυνατό όπλο των αυτοκινητοβιομηχανιών, πάνω στο οποίο θα στηρίξουν το restart τους, ειδικά δε με εμπορικότατες προτάσεις, όπως είναι αυτές οι δύο της συγκριτικής μας δοκιμής.

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Ιδρυτής vs Πρωταθλητής

Ο λόγος για την αντιπαράθεση δύο εκ των κορυφαίων ονομάτων της κατηγορίας των B-SUV, του ιδρυτή της πριν από μία δεκαετία, Nissan Juke, και του πρωταθλητή των πωλήσεων, VW T-Roc.

Το τελευταίο φαίνεται να έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού τόσο της λιανικής όσο και της χρονομίσθωσης, ολοκληρώνοντας την κούρσα στην 1η θέση το 2019, ενώ ηγείται και στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2020, με ποσοστό 13,88% (536 μονάδες) επί του συνόλου των B-SUV. Την ίδια ώρα, το Nissan Juke επιστρέφει, με τη νέα γενιά να είναι πιο ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο, αν αναλογιστεί κανείς ότι το πρώτο τρίμηνο του 2020 ταξινόμησε στην Ελλάδα 141 μονάδες (3,65% της συνολικής πίτας των B-SUV), περισσότερα από όσα είχε πουλήσει όλη την προηγούμενη χρονιά, στο κλείσιμο της αυλαίας δηλαδή της πρώτης του γενιάς.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Το Nissan Juke του 2010, έχοντας προκαλέσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον με το σχεδιασμό του, ουσιαστικά προδιέγραψε τη μορφή του αντικαταστάτη του. Οι Ιάπωνες, με πολύ προσεκτικές και μελετημένες κινήσεις, πάτησαν σε αυτό το φουτουριστικό σχήμα, το εξέλιξαν και κατά την προσωπική μας άποψη το βελτίωσαν. Έτσι, παραμένοντας διαφορετικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό, διαθέτει τώρα καλύτερους εσωτερικούς χώρους και βελτιωμένη χρηστικότητα. Σχεδιαστικά, οι λεπτότερες κολόνες Α και Β και οι χαρακτηριστικές κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες εντάσσονται αρμονικά στο γενικότερο πλαίσιο της αισθητικής αναβάθμισης της δεύτερης γενιάς, όπως συμβαίνει και με την τονισμένη μάσκα (V-Motion), τα λεπτά φωτιστικά σώματα και τους στρογγυλούς LED προβολείς με τα χαρακτηριστικό «Υ» στο εσωτερικό τους.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Το μυστικό όμως στο νέο Juke βρίσκεται στην πλατφόρμα CMF-B, προϊόν που προέκυψε από τη συνεργασία με τους Γάλλους, με το μοντέλο να είναι 75 χλστ. μακρύτερο, 29 χλστ. πλατύτερο και 13 χλστ. ψηλότερο σε σχέση με τον πρόγονό του, και τις νέες του διαστάσεις να είναι 4.210×1.800×1.595, ενώ το μεγάλο πλέον μεταξόνιό του έχει φτάσει τα 2.636 χλστ. Όλο αυτόν τον παραπάνω αέρα που προκύπτει από τις αυξημένες διαστάσεις, τον αντιλαμβάνεσαι αμέσως όταν μπεις σε ένα Juke νέας γενιάς. Εμπρός, ο οδηγός έχει πλέον στη διάθεσή του και τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού, με τη θέση οδήγησης να κρίνεται εξαιρετική, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η -σωστά- ψηλή θέση του επιλογέα. Αλλά και για τους πίσω επιβάτες είναι αισθητή η διαφορά, με τον σημαντικά παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους (+58 χλστ.) και πάνω από το κεφάλι τους (+11 χλστ.). Επίσης, στο χώρο των αποσκευών, που πονούσε αισθητά το μοντέλο, πλέον είναι διαθέσιμα 422 λίτρα (χωρίς εφεδρικό τροχό) και έως 1.305 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Μοναδική μας ένσταση στο χωροταξικό τομέα είναι η περιορισμένη πίσω ορατότητα και οι λιγότερες θήκες για μικροαντικείμενα, πάντα με αυστηρά συγκριτικά στοιχεία.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Σαφέστατα πιο ποιοτικό ανάμεσα στα δύο το εσωτερικό του Nissan Juke, ειδικά στο φινίρισμα του ταμπλό, ενώ σε αυτήν τη γενιά έχουν βελτιωθεί αρκετά και οι χώροι της καμπίνας και του πορτ μπαγκάζ.

Την ίδια ώρα, εξαιρετικά αναβαθμισμένη είναι η αισθητική αλλά και η ποιότητα των υλικών του εσωτερικού, με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι καλυμμένο από μαλακά πλαστικά. Από εκεί και πέρα, σημειώστε αναλογικό πίνακα οργάνων με ψηφιακή οθόνη ενδείξεων ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο και 8άρα οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο, από την οποία ελέγχεται το εύχρηστο σύστημα ψυχαγωγίας και διασύνδεσης NissanConnect. Τέλος, από τον εύχρηστο διακόπτη D-Mode, που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα, επιλέγονται τα προγράμματα οδήγησης ανάμεσα σε Eco, Sport και Standard.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Παρά τη σημαντική αύξηση στους χώρους του Juke, το VW T-Roc δείχνει να μην έχει αντίπαλο σε αυτό τον τομέα. Το μοντέλο της VW, βασισμένο στην MQB πλατφόρμα και με διαστάσεις 4.234×1.819×1573 χλστ., έχει σαφέστατα μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών, αν και με μικρότερο μεταξόνιο (2.590 χλστ.) από αυτό του Juke, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται από τα 445 (επίσης χωρίς εφεδρικό τροχό) έως τα 1.290 λίτρα με απόλυτα επίπεδο δάπεδο και σε αυτή την περίπτωση. Σημαντικότατο είναι επίσης το γεγονός ότι με την αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μεγάλου μήκους. Πραγματικά δυσκολεύεσαι να βρεις μεμπτό σημείο στην πρακτικότητα που προσφέρει το μοντέλο και στο πόσο φιλόξενο είναι για όλους τους επιβάτες του. Η ρύθμιση του τιμονιού είναι και σε αυτή την περίπτωση και τηλεσκοπική και η θέση οδήγησης σε πολύ καλό επίπεδο. Δεν μπορείς να παραβλέψεις τα σκληρά πλαστικά, με την καλή ωστόσο συναρμογή, που σου δημιουργούν μια περίεργη αίσθηση, ειδικά σε στιγμές άμεσης σύγκρισης.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Στο T-Roc η οθόνη αφής (από 6,5’’) είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό, ενώ σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός επεμβαίνει πιο δύσκολα στα προγράμματα οδήγησης, αφού μέσα από την οθόνη πρέπει να επιλέξεις «CAR», μετά το «SET up», στη συνέχεια «Υποβοήθηση οδηγού» και έπειτα ένα από τα Eco, Comfort, Normal και Sport.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Χωροταξικά η νίκη πηγαίνει στο εσωτερικό του VW T-Roc, τόσο για την καμπίνα των επιβατών, με τις πολλές και έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα, όσο και για το διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος, των 445 λίτρων (422 το Juke).

Την εμφάνιση την αφήσαμε για το τέλος για ένα μοντέλο πιο γνωστό στα μάτια μας τα τελευταία χρόνια, με χαρακτηριστικότερό του γνώρισμα την ενιαία τραπεζοειδή μάσκα με τα μακρόστενα φωτιστικά, την τοποθετημένη χαμηλά γραμμή από LED που αποτελούν τα φώτα ημέρας με ενσωματωμένη λειτουργία φλας, αλλά και το ξεχωριστό πίσω μέρος, σημείο αναφοράς θα λέγαμε του σχήματός του. Ακολουθώντας τις τάσεις της μόδας, και τα δύο αυτοκίνητά μας προσφέρουν επιλογή διχρωμίας, που ξεχωρίζει την οροφή (μαύρη σε αυτήν την περίπτωση) από το υπόλοιπο αμάξωμα.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Αποδοτικά και οικονομικά 1.000άρια

Κάτω από το καπό και των δύο αυτοκινήτων συναντάμε 3κύλινδρα σύνολα με υπερτροφοδότηση, μόλις 999 κ.εκ., με ικανοποιητική απόδοση και λογική μέση κατανάλωση συγκριτικής δοκιμής, 7,6 λίτρα/100 χλμ. για το Juke και 7,4 για το T-Roc.

Στον τομέα των κινητήριων επιλογών, το Juke υπολείπεται από άποψη γκάμας, αφού οι Ιάπωνες, μέχρι την έλευση μίας υβριδικής έκδοσης, το έχουν εξοπλίσει αποκλειστικά με τον 1.0 DIG-T, ο οποίος αποδίδει 117 ίππους/5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 180 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., η οποία σε λειτουργία overboost αγγίζει για λίγα δευτερόλεπτα τα 200 Nm. Το μοντέλο διατίθεται και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως αυτό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, εντούτοις για λόγους άμεσης σύγκρισης, στον πίνακα της δοκιμής αναφέρονται τα στοιχεία της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, που είναι άμεσα συγκρίσιμη με το T-Roc του συγκριτικού μας, καθώς το κόμπακτ SUV της VW δε διατίθεται με DSG στην έκδοση με τον 1.0 TSI (115 PS/5.000 σ.α.λ., 200 Nm από τις 2.000 σ.α.λ.).

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Στον τομέα των επιδόσεων, το βάρους 1.284 κιλών T-Roc επικρατεί καθαρά στο «0-100» με 10,5 δλ. απέναντι στο Juke των 1.257 κιλών, που χρειάστηκε 11,6 δλ. Στις ρεπρίζ με 3η και 4η οι διαφορές είναι αμελητέες, σε αρκετές περιπτώσεις υπέρ του Juke. Έτσι, στα 50-80 χλμ./ώρα με 3η το ιαπωνικό μοντέλο χρειάζεται 4,4 δλ. έναντι 4,7 του T-Roc, ενώ στα 80-110 χλμ./ώρα με 4η οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 7,1 και 7,2 δλ. Αυτό συμβαίνει γιατί στην πράξη το «ξύπνημα» στην απόδοση του T-Roc έρχεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ., όταν το Juke ζωντανεύει περίπου από τις 1.700 σ.α.λ. Η κατάσταση αντιστρέφεται στις ρεπρίζ της 5ης και της 6ης σχέσης, όπου το γερμανικό μοντέλο είναι σαφώς πιο γρήγορο. Σημειώστε ενδεικτικά, με 5η για την επιτάχυνση 120-140 χλμ., το Τ-Roc επιταχύνει μέσα σε 9,2 δλ., έναντι 11,2 δλ. του Juke. Το τελευταίο έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα στη δοκιμασία ακινητοποίησης, όπου από τα 120 χλμ./ώρα χρειάστηκε μόλις 53,3 μέτρα, όταν το T-Roc επιβραδύνει στα 58 μέτρα. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι και τα δύο αυτοκίνητα της συγκριτικής μας δοκιμής αποτελούνται από σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω, αλλά και 17άρηδες τροχούς. Πιθανόν τα Bridgestone Turanza (215/60 R17) να δίνουν το πλεονέκτημα στο Nissan, σε σχέση με τα Falken Ziex (215/55 R17) που χρησιμοποιεί το VW.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Με δεδομένο ότι τα δύο μοντέλα σού προσφέρουν σχεδόν την ίδια ραφιναρισμένη και ήρεμη αίσθηση στο ταξίδι, σε σημείο ώστε να ξεχνάς τα 3κύλινδρα μοτέρ τους αλλά να θυμάσαι και πάλι τις καλές πλατφόρμες τους, καταβάλλεις προσπάθεια στα σφιχτά και στριφτερά επαρχιακά κομμάτια να βρεις τις διαφορές. Εκεί, σε καθεστώς πίεσης, το νέο Nissan Juke σου βγάζει οριακά έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Νιώθεις να το «φοράς» καλύτερα, ενώ και οι νέες ρυθμίσεις στο ηλεκτρικό αλλά βαρύ τιμόνι και στην ανάρτηση (και τα δύο αυτοκίνητα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω) έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο. Δεν «κοπανάει» ούτε στις κακοτεχνίες, σε σημείο να θυμίζει μεγαλύτερο μοντέλο, οι κλίσεις είναι περιορισμένες παρά τα 172 χλστ. που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος (161 χλστ. απέχει το T-Roc), ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, αν και δεν αφαιρείται εντελώς, επεμβαίνει τόσο όσο πρέπει, χωρίς να φιμώνει τις διαθέσεις του οδηγού.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Στο T-Roc, για ακόμα μία φορά σε μοντέλο της VW, σημείο αναφοράς είναι η πλατφόρμα MQB, η οποία δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας και ασφάλειας από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα μαζί του. Ο ημιάκαμπτoς άξονας και σε αυτήν την περίπτωση καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες σε επίπεδο άνεσης, με τα αμορτισέρ να λειτουργούν αποτελεσματικά, ενώ προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις στροφές, όμως το σύνολο δεν περνάει ακριβώς με την αρχοντιά του Juke πάνω από λακκούβες και χαλάσματα. Ενώ λοιπόν όλα δείχνουν να είναι πολύ κοντά, στο τέλος οι λεπτομέρειες στο σύστημα διεύθυνσης (ηλεκτρικό και εδώ, αλλά πιο αργό στην πληροφόρηση που δίνει στον οδηγό) και στις ρυθμίσεις της ανάρτησης γέρνουν την πλάστιγγα προς το ιαπωνικό μοντέλο.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

Στο νήμα ο νικητής

Πιο αμφίρροπη μάχη δε γινόταν, με τους δύο διεκδικητές να βρίσκονται κοντά σε κάθε επίπεδο, σε σημείο μάλιστα ώστε η τελική επιλογή του κάθε υποψήφιου αγοραστή να υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό και από το υποκειμενικό του κριτήριο στον τομέα της εμφάνισης. Η πιο οδηγοκεντρική συμπεριφορά του Nissan Juke και φυσικά ο εξαιρετικός τιμοκατάλογος του μοντέλου (βλ. ξεχωριστό πλαίσιο για το κόστος και τον εξοπλισμό) του χαρίζουν τη νίκη κυριολεκτικά πάνω στο νήμα. Σημαντικό μάλιστα το γεγονός (που της δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία) ότι την πήρε απέναντι σε έναν τόσο δυνατό, ολοκληρωμένο και με τεράστια αποδοχή σε Ελλάδα και Ευρώπη αντίπαλο, όπως το best-seller μοντέλο της VW.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Το Nissan Juke 1.0 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, με αφετηρία την Energy της ελκυστικής τιμής των 17.900 ευρώ. Σε αυτήν περιλαμβάνονται σιδερένιες ζάντες 16 ιντσών, έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, air condition και συστήματα όπως τα Intelligent Emergency Braking, Lane Intervention-Lane Departure Warning και Traffic Line Recognition. Ακολουθεί η Acenta (18.900 ευρώ και 20.900 με DCT), η οποία περιλαμβάνει επιπλέον μεταξύ άλλων οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα. Η Ν-Connecta (20.900 και 23.900 με DCT) διαθέτει επιπλέον οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, προγράμματα οδήγησης (Eco, Standard, Sport), ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπως και δίσκους φρένων στον πίσω άξονα. Tο VW T-Roc 1.0 διαθέτει έναν εξαιρετικό εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Discover των 20.450 ευρώ και κορυφαίο ως Advance με 21.370 ευρώ. Στη βασική, το γερμανικό αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα πολυμέσων (6,5’’) με οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου και αυτόματο κλιματισμό, αλλά και αυτό με τη σειρά του αυτόματο φρενάρισμα! Στα μείον των δύο αυτοκινήτων μας, η έλλειψη άλλων κινητήρων στην περίπτωση του Nissan Juke και αυτόματου κιβωτίου στο 1.000άρι VW T-Roc, αντίστοιχα.

NISSAN JUKE 1.0 DIG-T 117 PS

ΥΠΕΡ // ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ // ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ // ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ // ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ // ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

VW T-ROC 1.0 TSI 115 PS

ΥΠΕΡ // ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ // ΧΩΡΟΙ

ΚΑΤΑ // ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ // ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ