top icon
Δοκιμές ελαστικών

Dunlop Sport Maxx RT & Sport Maxx Race

Η Dunlop παρουσίασε δύο νέα ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων, τα Sport Maxx RT και Sport Maxx Race, εστιάζοντας σε μια κατηγορία αυστηρών απαιτήσεων.

Η Dunlop παρουσίασε δύο νέα ελαστικά υπερυψηλών επιδόσεων με την ονομασία Sport Maxx RT και Sport Maxx Race. 

Εστιάζοντας με αυτά τα δύο ελαστικά σε μια κατηγορία με τις πλέον αυστηρές και δύσκολες απαιτήσεις η Dunlop εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την τεχνογνωσία και την εμπειρία της από τον χώρο των αγώνων στον οποίο έχει καταγράψει μια ιδιαίτερα δυναμική παρουσία για πολλές δεκαετίες εστιάζοντας τα τελευταία χρόνια στους αγώνες ταχύτητας και αντοχής όπως τα πρωταθλήματα Πρωτοτύπων, LM Series, GT1, GT2 κ.α. Σε ότι αφορά τα δύο νέα ελαστικά θα σημειώσουμε πως το Sport Maxx RT αποτελεί ουσιαστικά τον διάδοχο του απερχόμενου Sport Maxx GT και απευθύνεται σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και σπορ χαρακτήρα και προβλέπεται να αποτελέσουν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης σε μοντέλα όπως τα VW Golf GTi, Audi TT-S, ΒΜW Z4 κ.α. στοχεύοντας παράλληλα και στην αγορά των ελαστικών αντικατάστασης μοντέλων αυτής της κατηγορίας αλλά και βελτιωμένων μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Την ίδια στιγμή το Sport Maxx Race όπως εύκολα αφήνει να εννοηθεί και από το όνομά του στοχεύει σε μοντέλα με σαφώς καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα και πολύ υψηλές δυνατότητες όπως για παράδειγμα οι Porsche 911 GT3 RS, Mercedes C63 AMG Black Series, Audi TT-RS και R8, με την εξέλιξή του να προβλέπει την καθημερινή χρήση στο δρόμο αλλά ταυτόχρονα και την υποστήριξη των απαιτήσεων ενός τέτοιου αυτοκινήτου στην πίστα και σε trackdays. 

Κοινό στοιχείο των δύο ελαστικών αποτελούν οι εφαρμοσμένες σε αυτά προηγμένες τεχνολογίες που σε μεγάλο ποσοστό έχουν εξελιχθεί μέσα από τον χώρο των αγώνων. Μεταξύ των πιο σημαντικών χαρακτηριστικών των δύο νέων ελαστικών θα σημειώσουμε την νέα σύνθεση της γόμας η οποία ακολουθώντας τα αγωνιστικά πρότυπα έχει αποκτήσει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στο ίχνος επαφής της με το οδόστρωμα. Αυτό σημαίνει πως στο σημείο που το ελαστικό εφάπτεται με το έδαφος η γόμα έχει την ιδιότητα να εισχωρεί ουσιαστικά και έτσι να προσαρμόζεται στις ανωμαλίες που εμφανίζει η επιφάνεια του οδοστρώματος. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το ποσοστό γόμας που έρχεται σε επαφή με το δρόμο βελτιώνοντας ανάλογα την πρόσφυση τόσο σε στεγνές όσο και σε βρεγμένες συνθήκες. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί επίσης στον σχεδιασμό του ασύμμετρου πέλματος των δύο νέων ελαστικών χάρη στο οποίο έχει επιτευχθεί ο όσο το δυνατό μεγαλύτερος συνδυασμός επιθυμητών χαρακτηριστικών. Συγκεκριμένα τόσο στο RT και πολύ περισσότερο στο Race το εξωτερικό τμήμα του πέλματος είναι ιδιαίτερα συμπαγές χωρίς πολλές αυλακώσεις έτσι ώστε, σε συνδυασμό με την εξελιγμένη κατασκευή του σκελετού, ακόμα και υπό φορτίο να διατηρείται άκαμπτο προσφέροντας υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. 

Την ίδια στιγμή προχωρώντας προς το εσωτερικό τμήμα του πέλματος η διαμόρφωση είναι τέτοια ώστε να βελτιώνει την αποβολή του νερού και επομένως την συμπεριφορά του ελαστικού σε βρεγμένο οδόστρωμα. Θα σημειώσουμε τέλος πως και στα δύο ελαστικά έχει εφαρμοστεί μια νέα τεχνολογία με βάση την οποία το τελείωμα των τακουνιών του πέλματος επάνω στην επιφάνεια του ελαστικού δεν είναι πλέον κάθετο αλλά σχηματίζει μια πιο αμβλεία γωνία επιτυγχάνοντας έτσι μια καλύτερη στήριξη του τακουνιού, μικρότερες παραμορφώσεις του υπό την επήρεια δυνάμεων και επομένως σαφώς καλύτερη πρόσφυση ειδικά κατά την φάση του φρεναρίσματος.

Σε σχετικές δοκιμές που έχουν γίνει από την ίδια την Dunlop κατά την φάση της εξέλιξης τα δύο νέα ελαστικά έχουν επιτύχει μια συνολική βελτίωση των επιδόσεων τους σε κάθε τομέα σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα ενώ θα σημειώσουμε πως σε συγκριτική δοκιμή που πραγματοποιήθηκε από τον γερμανικό αξιόπιστο ανεξάρτητο φορέα TUV το νέο Sport Maxx RT αποδείχθηκε κατά 7% καλύτερο στο στεγνό και βρεγμένο φρενάρισμα και με μικρότερη κατά 11% αντίσταση κύλισης από τον μέσο όρο του βασικού ανταγωνισμού του. Υπενθυμίζουμε πως οι παραπάνω παράμετροι συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των εξεταζόμενων κριτηρίων του labeling ή πιο απλά της αξιολόγησης που θα φέρουν υποχρεωτικά επάνω τους ως αυτοκόλλητη ετικέτα όλα τα ελαστικά που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το φετινό Νοέμβριο. 

Η απόφαση αυτή για την καθιέρωση του labeling στοχεύει στην όσο το δυνατό καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών οι οποίοι έχοντας πλέον την δυνατότητα να δουν τις επιδόσεις που σημειώνει κάθε ελαστικό θα μπορούν να επιλέγουν και το πιο κατάλληλο για τις απαιτήσεις τους. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι υπεύθυνοι της Dunlop τόνισαν πως η εταιρία είναι ήδη έτοιμη για να ανταποκριθεί σε αυτή την νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία φροντίζοντας όχι μόνο για την βέλτιστη εξέλιξη των ελαστικών της αλλά και προετοιμάζοντας έγκαιρα την κατάλληλη υποδομή για την εφαρμογή του labeling. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι μάλιστα πως η εταιρία εκτός από την χαρακτηριστική ετικέτα που θα φέρει σε κάθε ελαστικό θα δημιουργήσει και μια βάση δεδομένων στο internet προσφέροντας έτσι στον καθένα εύκολη και άμεση πρόσβαση στα δεδομένα και τις προδιαγραφές των ελαστικών της.

Η διάθεση των νέων Sport Maxx RT αναμένεται να ξεκινήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα ενώ θα προσφέρονται σε διαστάσεις 16, 17 και 18 ιντσών με την γκάμα να συμπληρώνεται σταδιακά σε ποικιλία ενώ το Sport Maxx Race θα επεκταθεί, λόγω και του προσδιορισμού του, και σε μεγαλύτερες διαστάσεις οι οποίες συναντώνται σε αυτοκίνητα υπερυψηλών επιδόσεων._Γ.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ