top icon
Blog

Αγορά Αυτοκινήτου: άντε βγάλε άκρη

Με τη μάχη για το χαμηλό μέσο όρο CO2 να επηρεάζει την αγορά, σχολιάζεις τα αποτελέσματα του 2020 και αναρωτιέσαι…

Να δούμε όμως την εικόνα στο πανελλήνιο πρωτάθλημα του «πληγωμένου» 2020, όπως διαμορφώθηκε σε σχέση με τα καύσιμα: Βενζίνη: 53,2%, Ντίζελ: 27,5%, Ηybrid: 14,5%, Ηλεκτρικά + Plug-in hybrid: 2,6%.

Είναι σαφές: Η βενζίνη αξιοποιεί περίφημα την πίεση που δέχθηκε μεθοδευμένα το πετρέλαιο, όταν η Toyota, ξανά πρωταθλητής, κάνει όλη τη δουλειά για τα υβριδικά.

Από την άλλη, τα Plug-in εκφράζουν την προοπτική σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα στις εταιρικές πωλήσεις, όταν το φουλ ρεύμα αντιμετωπίζεται διστακτικά. Οι υποδομές τώρα αναπτύσσονται, ενώ την προσαρμογή επιβραδύνει και η φήμη πως τα καλύτερα έρχονται.

Για το “CAFE” τα κάνεις όλα…

Η μάχη για το χαμηλό μ.ο. του CO2 καλά κρατεί, με την PSA σε διεθνές και εθνικό πρωτάθλημα να αρνείται να προσφέρει σεμινάρια προς κάθε κατεύθυνση. Οι ειδικοί αναλύουν και δεν το κρύβουν πως δεν πιέζεται τυχαία το γερμανικό γκρουπ, που πρέπει να ισορροπήσει ανάμεσα στην εξαιρετική σειρά των ID και στους πυραύλους που παράγει. Γεγονός παραμένει πως δεν είναι πλειονότητα ο αντικειμενικός παρατηρητής, ειδικά όταν εκφράζεται η πολιτική των εργοστασίων, όποτε συχνά αλληθωρίζει η αλήθεια, συνδεδεμένη με τη στρατηγική κάθε γκρουπ.

Δύσκολη άσκηση και είναι γεγονός πως η κρίση λόγω Covid έπαιξε το ρόλο της. Το αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη μάτια. Αν για παράδειγμα η Taycan είχε πλησιάσει τους στόχους της και αν τα καταπληκτικά Plug-inhybrid, όπως το Α3, το Tiguan κ.ά., ή το ηλεκτρικό Skoda Enyaq είχαν μπει στη μάχη on time, η εικόνα θα ήταν διαφορετική.

Με την ευκαιρία, δύσκολα ερμηνεύεται η πολιτική τους σε σχέση με τα Μέσα, αλλά και ευρύτερα η επικοινωνία τους. Άλλωστε, σε εργοστασιακό επίπεδο περισσότερη ζημιά έκαναν τότε, επικοινωνώντας την αστοχία(;), προβάλλοντας δικαιολογίες, παρά φορτώνοντας την ατμόσφαιρα με CO2.

Βλάβη εικόνας, που στην Ελλάδα περιορίστηκε από τον Στήβεν Σίρτη και τους συνεργάτες του, με εξαιρετική διαχείριση. Με τρόπο για σεμινάριο. Επιστρέφοντας στην επικοινωνία, χάθηκε το momentum με επιλογές που δεν έχουν να κάνουν με την ποιοτική σκέψη των στελεχών, ούτε βέβαια με την πληρέστατη γκάμα τους. Ένδειξη του «πάμε αλλιώς», χωρίς να αμφισβητούμε την ευγένεια και το στυλ, το ότι σήμερα διεκδικούν και όσκαρ παραγωγής δελτίων Τύπου. Προσεγμένη και ενδιαφέρουσα ενημέρωση-καταιγίδα, που αναδημοσιεύεται με συνέπεια. Όπως άλλωστε δοκιμάζονται τα νέα τους αυτοκίνητα, σε πληρέστατη γκάμα και μέσα από υποδειγματική διαδικασία διάθεσης. Δοκιμή και έντιμη αξιολόγηση από τον ειδικό Τύπο, ως χώρος, με το πάθος και τη γνώση που επιβάλλει η διαδρομή του καθενός.

car taxation

Ο ειδικός Τύπος, που παραμένει… καταδικασμένος να απαντάει στην αδιαφορία, από όπου και αν προέρχεται, με γνώμονα τα θέλω και τα πρέπει του καταναλωτή, τον οποίο άλλωστε υπηρετεί. Επί του προκειμένου, αντιλαμβάνεσαι την εσωστρέφεια και στα καθ ημάς. Με το πώς επικοινωνήθηκε η σημαντική και λαμπερή ιστορία της Kosmocar – ίσως με άλλοθι τον Covid-19. Γεγονός μη αμφισβητήσιμο το ότι ήταν «βαριά» η συμμετοχή του ειδικού Τύπου στα 50 τους χρόνια. Απλά, ίσως δεν το γνωρίζουν οι έχοντες σήμερα…

Σε κάθε περίπτωση, δεν πρόκειται να αναλύσουμε τα ποσοστά τους στην αγορά, ούτε βέβαια τα οικονομικά τους αποτελέσματα, σε διεθνές ή εθνικό επίπεδο. Γνώμη μας, ότι ρισκάρεις σημαντικές, ισορροπημένες σχέσεις που δημιουργήθηκαν με συνέπεια, όταν τα excel, δεν προδίδουν όλη την αλήθεια.

Στην άλλη όχθη

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κόλπο γκρόσο με τη δημιουργία του κολοσσού Stellantis πατάει σε γερά πόδια. Αν μάλιστα, σε σχέση με την ex-GM Opel παρατηρήθηκαν προβλήματα προσαρμογής, με τους Ιταλούς θα είναι αλλιώς. Ως συνεργάτες από τον προηγούμενο αιώνα και ας μη γνωρίζονταν τότε ο Κάρoλος Ταβάρες με… τον Ιωάννη Έλκαν. 

Λαμπερή η εικόνα τους, μακριά από το μουντό γκρι που επικρατεί σήμερα. Αναρωτιέσαι μάλιστα αν και αυτό το έργο ήταν δουλεμένο από τον αείμνηστο Μαρκιόνε. Να καταλήξουμε και για το αν ο αείμνηστος έφυγε πετυχημένος η άστοχος. Αναπαύεται, αλλά τον εκθέτει η επόμενη μέρα, από το πώς την έχουν σχεδιάσει οι Γάλλοι, ειδικά σε σχέση με τη Lancia κ.ά. Άλλωστε, ας μην κρυβόμαστε. Το εγχείρημα θα επηρεάσει και τα «εθνικά πρωταθλήματα».

Μην προσωποποιούμε όμως σχόλια-υποθέσεις. Ο κάθε μάνατζερ προσαρμόζεται και ενίοτε, σε επίπεδο πολυεθνικής, δημιουργεί μετ´ εμποδίων. Χωρίς την ευελιξία όσων εργάζονται με Έλληνες επιχειρηματίες. Όπως για παράδειγμα, στο «ποτάμι» (Σ.Χ.: χαμηλά, στον κόμβο, όπου ανατριχιάζω ακόμα), στη Λ. Κηφισίας και στην Κάτω Κηφισιά, όντας σε πτήση. Με ευέλικτο μοντέλο, που προσφέρεται και για άσκηση σε μεταπτυχιακό σε δύσκολο πανεπιστήμιο. Στην Ευρώπη και στην Αμερική.

Κακά τα ψέματα

Οι αριθμοί, σε σχέση με τις πωλήσεις, όσο και με τα οικονομικά στοιχεία ως αποτέλεσμα, δε λένε όλη την αλήθεια. Όπως ακριβώς και το φυλλάδιο με τις τεχνικές προδιαγραφές, με γεγονός ότι πρέπει να δοκιμάσεις για να αξιολογήσεις. Ευρύτερα, το στοίχημα για τον χρήστη έχει να κάνει και με το πόσο σύγχρονος είσαι ως προς τη φιλοσοφία μετακίνησης, αξιοποιώντας την plug-in τεχνολογία.

Πιλότος πλέον στην καθημερινή χρήση, με στοιχεία που ξεπερνούν τις τιμές που εμπλέκονται στη μάχη με τους φόρους και το χαμηλό CO2. Αλλάζεις και τρόπο ζωής καταφέρνοντας να προσαρμοστείς, αξιοποιώντας τα 50 χλμ. που μπορούν να κινηθούν ως αμιγώς ηλεκτρικά. Μια ενδιαφέρουσα άσκηση._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ