top icon
Επικαιρότητα

Νέοι αυτοκινητόδρομοι στην Αττική έως το 2013

Το σχεδιασμό νέων οδικών έργων με την ονομασία «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής», μήκους 55 χλμ. και προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, παρουσίασε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς. Οι νέοι οδικοί άξονες ολοκληρώνουν σε συνδυασμό με την Αττική Οδό και τη λεωφόρο Κηφισού τον εσωτερικό περιφερειακό δακτύλιο του Λεκανοπεδίου, ενώ επιπλέον κατασκευάζεται και το νοτιοανατολικό τμήμα του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου της Αττικής. Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, για την κατασκευή του έργου επιλέχθηκε η καλύτερη λύση και οριστικοποιήθηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες και οι μελέτες οδοποιΐας στο επίπεδο που απαιτείται για την προκήρυξη νέου διαγωνισμού με σύμβαση παραχώρησης. Η προκήρυξη του διαγωνισμού υπολογίζεται ότι θα γίνει μέχρι το τέλος του 2008. Στο σύνολό του το έργο υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο μέχρι τα τέλη του 2013. Παράλληλα όμως, προβλέπονται και ενδιάμεσες προθεσμίες και θα παραδοθούν νωρίτερα ορισμένα τμήματα, όπως, π.χ. το τμήμα προς Ελληνικό και αυτό προς την παραλιακή λεωφόρο στο ύψος της Αγίας Μαρίνας μετά την Βάρκιζα. Σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, μετά την ολοκλήρωση του έργου η απόσταση Κατεχάκη-Παραλιακή θα διανύεται σε 8 με 10 λεπτά, ακόμη και για τις φορτωμένες κυκλοφοριακά ώρες, από τα 40 λεπτά που είναι σήμερα.
 
Οι «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής» περιλαμβάνουν:
 
1) Τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από την νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως την Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
2) Τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,5 χλμ, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη νότια πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.
3) Τον οδικό άξονα σύνδεσης Μεσογείων-Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 17,0 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ.
4) Τον Οδικό Άξονα Μεσογείων-Αγ. Μαρίνας, από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 11,5 χλμ.
5) Την ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού-Ραφήνας, σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέχρι τον Α/Κ Σπάτων, (επί του άξονα Α/Κ Μεσογείων Ραφήνας)
6) Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 1,4 χλμ.
 
Για τους νέους αυτοκινητόδρομους θα ισχύει νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων ώστε να καταβάλλονται ανά χιλιόμετρο (οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν). Θα υπάρχει φυσικά και η επιλογή πληρωμής διοδίων με χειροκίνητο σύστημα. Το 2013 η Αττική θα διαθέτει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο με περισσότερα από 170 χλμ. σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων με ανισόπεδους κόμβους. Αυτό επιτυγχάνεται με την κατασκευή των 55 χλμ. των Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής, με σύμβαση παραχώρησης. Επίσης και με την κατασκευή στο πλαίσιο της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου και άλλων 28,5 χλμ. προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, όπως της Λεωφόρου Κύμης, της επέκτασης της οδού του Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου, του περιφερειακού άξονα Παιανίας-Μαρκόπουλου με παράκαμψη Κορωπίου και της μερικής υπογειοποίησης της Λ. Αλεξάνδρας. Επίσης, θα κατασκευαστεί και αναβαθμιστεί το παράπλευρο δίκτυο του άξονα Μαρκοπούλου-Λαυρίου σε μήκος 40 χλμ. Τέλος, θα διαπλατυνθεί και η λεωφόρος Κηφισού, από τις Τρεις Γέφυρες έως τον Κόμβο Μεταμόρφωσης, με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 150 εκατ. ευρώ.
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ποιος θεωρείτε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις;

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ