Η αρχή έγινε μ’ έναν ολοκαίνουργιο 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα, που φιλοξενείται για πρώτη φορά κάτω από το καπό της νέας σειράς Ε.
Η Mercedes προχωρά στην παρουσίαση μιας νέας οικογένειας κινητήρων ντίζελ υπό την κωδική ονομασία OM 654. Το ντεμπούτο της πραγματοποιείται με αφορμή το λανσάρισμα της νέας σειράς Ε και εν προκειμένω της έκδοσης 220d, η οποία φιλοξενεί την 2λιτρη εκδοχή της νέας αυτής σειράς πετρελαιοκινητήρων.
Πρόκειται για τον πρώτο… φουλ αλουμινένιο 4κύλινδρο κινητήρα ντίζελ της Mercedes, ο οποίος αποδεικνύεται κατά μέσο όρο 13% πιο οικονομικός σε κατανάλωση σε σχέση με τον αντίστοιχο 2,1 τον οποίο και αντικαθιστά στην περίπτωση της ολοκαίνουργιας Ε-Class. Εκτός από τον κυλινδρισμό του, σε σχέση με τον τελευταίο αισθητά μειωμένο είναι και το συνολικό βάρος, με τον νέο να ζυγίζει μόλις 168,4 κιλά και τον απελθόντα, 202,8 κιλά. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, ο καινούργιος παράγει λιγότερους κραδασμούς και θόρυβο εκμεταλλευόμενος, συν τοις άλλοις, όλα τα προφανή και μη πλεονεκτήματα που απορρέουν από την υιοθέτηση ενός συστήματος «κοινής γραμμής τροφοδοσίας», γνωστότερο και ως common rail, τέταρτης γενιάς, πιστονιών από χάλυβα αλλά και επίστρωσης Nanoslide στους κυλίνδρους.
Εκτός από τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, αναβαθμισμένα είναι και τα ποσοτικά που σχετίζονται με την ισχύ. Και όχι μόνο. Πιο συγκεκριμένα, η απόδοση του 2λιτρου OM 654 πετρελαιοκινητήρα ανέρχεται πλέον στους 192 πλέον ίππους, έναντι 168 του παλαιότερου των 2,1 λίτρων. Αξιοσημείωτη είναι και η μέγιστη τιμή της ροπής στρέψης, με τα 400 Nm να κάνουν την εμφάνισή τους σταθερά από τις μόλις 1.600 σ.α.λ.
Σύμφωνα με τη Mercedes, ο συγκεκριμένος κινητήρας αναμένεται να αποτελέσει τη… μαγιά, ώστε, με βάση αυτόν, να αναπτυχθεί μια ολόκληρη οικογένεια πετρελαιοκινητήρων, με ποικίλα χαρακτηριστικά απόδοσης, που στο μέλλον θα προσφέρουν κίνηση τόσο στα επιβατικά, όσο και στα τύπου van μοντέλα της μάρκας. Οι εν λόγω εκδοχές θα μπορούν να τοποθετηθούν τόσο κατά το διαμήκη άξονα όσο και εγκάρσια, μεταφέροντας την κίνηση στους τέσσερις ή αποκλειστικά στους δύο τροχούς.
Και μιας και τους τελευταίους μήνες πολύς… ντόρος γίνεται με τις εκπομπές ρύπων, η Mercedes δηλώνει εμφατικά πως η συγκεκριμένη οικογένεια πετρελαιοκινητήρων είναι σχεδιασμένη ώστε να πληροί τις επερχόμενες διαδικασίες πιστοποίησης RDE (Real Driving Emissions) που θα περιλαμβάνουν μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης των οχημάτων.
Χαρακτηριστικά, η γερμανική εταιρεία αναφέρει πως η συγκεκριμένη οικογένεια είναι απόλυτα συμβατή με την τεχνολογία AdBlue, τη στιγμή μάλιστα που όλα τα επιμέρους αντιρρυπαντικά της «όπλα» είναι ενσωματωμένα απευθείας στο σώμα του κινητήρα και όχι σε περιφερειακά του τμήματα._X.A.