top icon
Αγώνες

Preview GP Αυστραλίας

To 67o Πρωτάθλημα στην ιστορία της Formula 1 ξεκινάει αυτό το σαββατοκύριακο με το GP της Αυστραλίας, που θα διεξαχθεί στο Albert Park της Μελβούρνης.

Ο πρώτος αγώνας της σεζόν είναι πάντοτε συναρπαστικός, καθώς προκύπτουν οι πρώτες απαντήσεις για την ανταγωνιστικότητα των ομάδων. Ωστόσο, τα συμπεράσματα από το GP Αυστραλίας δεν είναι ποτέ απόλυτα, καθώς η πίστα του Albert Park δεν είναι αντιπροσωπευτική. Διαθέτει ελάχιστες γρήγορες στροφές που να αναδεικνύουν την αεροδυναμική δεινότητα των μονοθεσίων. Ο ασφαλτοτάπητας προσφέρει ελάχιστη πρόσφυση και συνήθως το αυτοκίνητο ασφαλείας κάνει την εμφάνισή του στον αγώνα.

Η κυρίαρχη ομάδα των δύο προηγούμενων σεζόν, η Mercedes, αποτελεί και φέτος το μεγάλο φαβορί. Η καινούργια W07 ήταν εκθαμβωτικά αξιόπιστη κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών, αλλά η γερμανική ομάδα επέλεξε να μην αποκαλύψει την ανταγωνιστικότητα του φετινού μονοθεσίου στα τεστ της Βαρκελώνης. Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που θα δούμε φέτος στην προσέγγιση της Mercedes είναι η μεγαλύτερη ελευθερία που θα έχουν οι οδηγοί της στην επιλογή στρατηγικής σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, όπου ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν τον ίδιο αριθμό pit stop, υπακούοντας στις εντολές του pit wall.

Οι άνθρωποι της Mercedes πιστεύουν ότι η Ferrari έχει πλησιάσει αρκετά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ο Vettel πιστεύει ότι θα χρειαστούν μερικοί αγώνες για να διαπιστωθεί πόσο κοντά στην Mercedes βρίσκεται η Ferrari. O Γερμανός οδηγός δήλωσε ότι η Ferrari θα βρίσκεται πίσω από την Mercedes σε απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά πιο κοντά σε ρυθμό αγώνα. Για όσους ενδιαφέρονται, ο Vettel ονόμασε το φετινό του μονοθέσιο «Margherita».

Η Williams ευελπιστεί να βρίσκεται κοντά στις δύο κορυφαίες ομάδες, ωστόσο θα πρέπει να περιμένει μέχρι το Μπαχρέιν για να χρησιμοποιήσει τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που έχουν προγραμματιστεί για την FW38. O νυν διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Toto Wolff, πούλησε και το τελευταίο κομμάτι του μεριδίου του από την Williams στον Αμερικανό επιχειρηματία Brad Hollinger, ο οποίος κατέχει πλέον περίπου το 15% της ομάδας. Ο σερ Frank Williams διαθέτει 52%, ο επί σειρά ετών συνιδιοκτήτης και τεχνικός επικεφαλής της ομάδας Patrick Head 9%, ενώ μερίδιο 20% διατίθεται στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης. Επίσης, 4% της Williams ανήκει στους υπαλλήλους της. Η Williams ανακοίνωσε επίσης ότι ο 29χρονος Σκοτσέζος Paul di Resta θα αποτελεί τον αναπληρωματικό της οδηγό για φέτος. Ο di Resta, που έχει αγωνιστεί τρεις σεζόν στην F1 με την Force India, συμμετέχει στο Πρωτάθλημα DTΜ με την Mercedes.

H Red Bull ανακοίνωσε ότι σύναψε συνεργασία με την Aston Martin. To λογότυπο της ιστορικής βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα εμφανίζεται στο αμάξωμα της RB12. Ως μέρος της συμφωνίας, ο Adrian Newey αναμένεται να σχεδιάσει για την Aston Martin ένα αυτοκίνητο παραγωγής που θα αποτελεί ένα κράμα τέχνης και τεχνολογίας, το οποίο σε μερικές πίστες ενδέχεται να είναι ταχύτερο από μονοθέσια της F1! H Red Bull ξεκίνησε τη σεζόν υπενθυμίζοντας ότι αν δε βρει ανταγωνιστικό κινητήρα στο μέλλον, θα αποχωρήσει από την F1. O ιδιοκτήτης της, Dietrich Mateschitz πιστεύει ότι η ισχύς που απολαμβάνουν Ferrari και Mercedes αυτή τη στιγμή δεν κάνει καλό στην F1… Ο Bernie Ecclestone μάλιστα έχει προτείνει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή ενός φθηνού κινητήρα. Φήμες θέλουν τη Red Bull να κατασκευάζει τον δικό της κινητήρα (που θα ονομάζεται Aston Martin;), προσλαμβάνοντας τον πρώην αγωνιστικό διευθυντή της Porsche, τον 45χρονο Γερμανό Alex Hitzinger, ο οποίος είχε εργαστεί ως επικεφαλής προηγμένων τεχνολογιών στη Red Bull Technology μεταξύ 2006 και 2011. Πάντως ο διευθυντής της αυστριακής ομάδας, Christian Horner αρνήθηκε ότι η συμφωνία με την Aston Martin θα οδηγήσει στη χρήση κινητήρων της βρετανικής εταιρείας.

Πάντως, ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, εκφράστηκε για πρώτη φορά έπειτα από πολλούς μήνες με καλά λόγια για τον κινητήρα της Renault. H γαλλική εταιρεία θα παρουσιάσει στη Μελβούρνη μια αναβαθμισμένη έκδοση του V6 που παράγει περισσότερη ισχύ και είναι πιο αξιόπιστη. Όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, η Renault έχει αφήσει το μεγαλύτερο περιθώριο στον εαυτό της για εξέλιξη εντός της σεζόν, καθώς διαθέτει τα περισσότερα εναπομείναντα tokens εξέλιξης από οποιοδήποτε κατασκευαστή: Renault 25, Honda 14, Mercedes 13, Ferrari 9.

Αξίζει να αναφερθεί ότι μόλις αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκαν περαιτέρω περιορισμοί όσον αφορά τη μετάδοση πληροφοριών από το pit wall προς τον οδηγό (μέσω ασυρμάτου ή με ταμπέλες από τα pits) ενόσω αυτός βρίσκεται στην πίστα. Φέτος, δε θα επιτρέπεται οι οδηγοί να δέχονται πληροφορίες για τους χρόνους των αντιπάλων τους. Επιπλέον, η ομάδα θα μπορεί να καλέσει τον οδηγό της για pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα μονάχα στο γύρο στο τέλος του οποίου θα εισέλθει στο pit lane και όχι νωρίτερα. Το pit wall δε θα μπορεί να ενημερώσει τον οδηγό μέσω ασυρμάτου (ή πινακίδων από τα pits) για την επιλογή ελαστικών στο pit stop ή για τυχόν αλλαγές που ενδέχεται να πραγματοποιηθούν στις ρυθμίσεις κλίσης των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής. Επίσης, απαγορεύθηκε η δυνατότητα και ενημέρωσης των οδηγών όσον αφορά: τον αριθμό γύρων που έχει κάνει ένας αντίπαλος με ένα σετ ελαστικών, τον τύπο ελαστικών ή τη στρατηγική που ακολουθεί. Οι ομάδες δε θα μπορούν να πουν στον οδηγό πόσοι γύροι απομένουν στον αγώνα, ή που ξεκινάει και που τελειώνει το παράθυρο γύρων κατά το οποίο αν εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας ο οδηγός θα εισέλθει στα pits. Απαγορεύθηκαν επίσης οι προειδοποιήσεις για παράβαση των ορίων της πίστας, ενώ οι ομάδες δε θα μπορούν να ενημερώσουν τους οδηγούς του κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών για τις αποστάσεις στην με άλλα μονοθέσια, ώστε να έχουν την καλύτερη τοποθέτηση για έναν ανεμπόδιστο γύρο. Οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώσουν τον οδηγό για πρόβλημα στο μονοθέσιο μόνο εφόσον η αστοχία σε ένα εξάρτημα θα παρουσιαστεί άμεσα και θα είναι πιθανότητα τερματική. Επίσης, η FIA προειδοποίησε ότι θα τιμωρεί τυχόν κωδικοποιημένα μηνύματα.

Οι περιορισμοί αυτοί, σε συνδυασμό με την καινούργια μορφή κατατακτήριων δοκιμών, αναμένεται να προκαλέσουν πονοκεφάλους στις ομάδες και να οδηγήσει στη δημιουργία ανακατεμένων grid εκκίνησης. Πάντως, οι αλλαγές αυτές έχουν δεχθεί σκληρή κριτική πριν καν παρουσιαστούν. Ο Sergio Perez πιστεύει ότι θα οδηγήσουν στη διεξαγωγή βαρετών Q3, ενώ ο Kevin Magnussen χαρακτήρισε ανούσιες τις απαγορεύσεις στον ασύρματο, καθώς υποχρεώνουν τον οδηγό να απομνημονεύει τις διαδικασίες με αποτέλεσμα να επικεντρώνεται λιγότερο στην οδήγηση.

Συνεχίζοντας με τις τελευταίες εξελίξεις από τις ομάδες, οι ιδιοκτήτες της Force India βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Ενώ η Sahara θέλει να πουλήσει το δικό της μερίδιο (42,5%), καθώς ο ιδιοκτήτης της, Subrata Roy βρίσκεται στη φυλακή, η τράπεζα που έχει δανειοδοτήσει τα μη αποπληρωμένα δάνεια της Kingfisher Airlines του Vijay Mallya ζήτησε την έκδοση εντάλματος συλλήψεως του Ινδού και την κατάσχεση του διαβατηρίου του. Το γεγονός ότι ο Mallya έφυγε άμεσα από τη χώρα εκλήφθηκε ως κίνηση φυγής για την αποφυγή σύλληψης… Ο Mallya επιμένει ότι οι δυσκολίες αυτές δεν επηρεάζουν την ομάδα. Η Force India αναμένεται να παρουσιάσει ένα πακέτο αναβαθμίσεων στο Μπαχρέιν. Πάντως ο Perez πιστεύει ότι για τώρα, το βάθρο είναι ακόμη πολύ μακριά από τις δυνατότητες της ομάδας.

H Renault παρουσίασε τον τελικό χρωματισμό του μονοθεσίου της για τη φετινή σεζόν. Στην εκδήλωση που αποκαλύφθηκε ο κίτρινος χρωματισμός, χρησιμοποιήθηκε μια Lotus του 2014. Η Renault ενδέχεται να παρουσιάσει μια καινούργια εμπρός αεροτομή στην R.S.16 αυτό το σαββατοκύριακο. Eπίσης, η γαλλική ομάδα υπέγραψε συμφωνία με τον 20χρονο Καναδό Nicholas Latifi, o οποίος θε είναι οδηγός δοκιμών της Renault και θα συμμετάσχει σε τουλάχιστον μια περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής φέτος. 

Η Sauber αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, καθώς καθυστέρησαν οι πληρωμές του προσωπικού στο τέλος Φεβρουαρίου. Επίσης, ο τεχνικός διευθυντής Mark Smith αποχώρησε από την ομάδα. Τα οικονομικά προβλήματα της Sauber ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά την εξέλιξη της C35…

H McLaren διατήρησε εντέλει ως σπόνσορα την Johnnie Walker. H βρετανική ομάδα αναμένεται να παρουσιάσει μια καινούργια εμπρός αεροτομή αυτό το σαββατοκύριακο. Ο Alonso περιμένει σημαντικές βελτιώσεις απόδοσης εντός των επόμενων δύο μηνών, ενώ ο Button, που προειδοποιεί ότι η ομάδα βρίσκεται ακόμα αρκετά πίσω, θέλει να βελτιωθεί ο ρυθμός εξέλιξης φέτος.

Η Manor πιστεύει ότι μπορεί να προκαλέσει τις προπορευόμενες ομάδες ήδη από την Αυστραλία. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην ομάδα έχει προσχωρήσει ως επικεφαλής σχεδιαστής ο Luca Furbatto (πρώην Toro Rosso). Επίσης, ο Αμερικανός Alex Rossi που θα αγωνίζεται φέτος στα IndyCars, αποτελεί τον αναπληρωματικό οδηγό της Manor.

Ενδιαφέρον θα έχει το ντεμπούτο της νεοσύστατης ομάδας της Haas, η οποία ωστόσο έχει περιορισμένο απόθεμα ανταλλακτικών εξαρτημάτων.

Υπενθυμίζουμε ότι υπό τους καινούργιους κανονισμούς, οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον αριθμό σετ ελαστικών ανά οδηγό που ήθελαν για το σαββατοκύριακο μεταξύ των τριών διαθέσιμων γομών: μέση, μαλακή και supersoft. Στην παρακάτω φωτογραφία, μπορείτε να δείτε τις επιλογές ελαστικών που έκαναν οι οδηγοί για το GP Αυστραλίας._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Αυστραλίας

Παρασκευή (18/03)

03:30 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

07:30 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (19/03)

05:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

08:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (20/03)

07:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Αυστραλίας θα μεταδοθεί επίσης σε μαγνητοσκόπηση την Κυριακή στις 14:00 από την EΡΤ2 και την ΕΡΤHD.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ