top icon
Αγώνες

GP Αυστραλίας: Pole για τον Hamilton, fail για την F1

O Lewis Hamilton είναι ο πρώτος poleman της φετινής σεζόν, στην πρώτη επίδειξη του καινούργιου συστήματος κατατακτήριων δοκιμών, το οποίο ήταν απογοητευτικό…

Ο Hamilton έγινε μέλος ενός… πολύ κλειστού κλαμπ στην ιστορία της F1, καθώς σήμερα σημείωσε την 50ή pole position της καριέρας του, έναν αριθμό που έχουν ξεπεράσει μόνο οι Michael Schumacher και Ayrton Senna στο παρελθόν. O Βρετανός οδηγός της Mercedes είχε το πάνω χέρι στο Q3. Το μοναδικό λάθος του Hamilton το είδαμε στο Q1, όπου ο πρωταθλητής, καθώς ρύθμιζε τις ζώνες του, άφησε τη Haas του Grosjean να τον προσπεράσει στον αναγνωριστικό γύρο και να τον καθυστερήσει στην πρώτη του προσπάθεια. Από εκεί και έπειτα, ο Hamilton ήταν αλάνθαστος.

Αντιθέτως, ο Nico Rosberg, που θα εκκινήσει αύριο από τη δεύτερη θέση, ξεκίνησε τον πρώτο του γύρο στο Q1 με μια μικρή έξοδο στην πρώτη στροφή. Παρόμοιο λάθος διέπραξε ο Γερμανός και στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, γεγονός που επέτρεψε στις Ferrari να τοποθετηθούν μπροστά του. Με τη δεύτερη προσπάθειά του, ο Rosberg πέρασε εμπρός από τα κόκκινα μονοθέσια, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να κινηθεί ταχύτερα από τον team mate του, που λίγα δευτερόλεπτα αργότερα βελτίωσε την επίδοσή του περαιτέρω.

Οι δύο Ferrari θα εκκινήσουν από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, αποτέλεσμα το οποίο αποτελεί βελτίωση για την ιταλική ομάδα σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, η διαφορά από την Mercedes ήταν αρκετά μεγαλύτερη απ’ ότι προβλεπόταν κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών. Ο Sebastian Vettel, που θα εκκινήσει τον αγώνα από την 3η θέση, δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε να βρει το ρυθμό του. Οι οδηγοί της Ferrari αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν και δεύτερο σετ ελαστικών στο Q2 καθώς η πρώτη τους προσπάθεια δεν ήταν αρκετά καλή. Το γεγονός αυτό οδήγησε το pit wall της Scuderia να μην πραγματοποιήσει δεύτερη προσπάθεια στο Q3, για να εξοικονομήσει ένα φρέσκο σετ ελαστικών για τον αγώνα. Ο Kimi Raikkonen δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε με την προθέρμανση των εμπρός ελαστικών του, χάνοντας χρόνο στις πρώτες στροφές των γρήγορων γύρων του. Παρά το γεγονός ότι δεν είδαμε δεύτερη προσπάθεια από τη Ferrari, η διαφορά 0,8 δλ. μεταξύ Hamilton και Vettel είναι αρκετά μεγάλη… Η Scuderia ισχυρίζεται ότι θα είναι πιο ανταγωνιστική σε ρυθμό αγώνα.

Συνεπώς, οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν αρκετά ανιαρό τέλος, καθώς οι δύο Mercedes ολοκλήρωσαν τη δεύτερη προσπάθειά τους τέσσερα λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας. Η μεγάλη συζήτηση στα paddock μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, ήταν το εμφανές γεγονός ότι το καινούργιο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών είναι αποτυχία. Η -πολύ λιγότερη- δράση είναι συσσωρευμένη στο χαοτικό πρώτο μισό των σκελών, ενώ στο τέλος τους δε συμβαίνει σχεδόν τίποτα. Οι Niki Lauda και Chrisitian Horner πιστεύουν ότι η F1 θα πρέπει να παραδεχθεί το λάθος της και να επιστρέψει στην περυσινή μορφή κατατακτήριων δοκιμών ήδη από τον επόμενο αγώνα, το GP Μπαχρέιν. Ο Horner δήλωσε ότι η F1 θα πρέπει να απολογηθεί από τους θεατές και να διορθώσει την κατάσταση. Παρά την εμφανώς κακή εικόνα που θα δώσει προς τα έξω κάτι τέτοιο για τον τρόπο λήψης αποφάσεων στην F1, είναι εφικτό εφόσον συναινέσουν όλες οι ομάδες –κάτι που φαίνεται ότι δε θα είναι πολύ δύσκολο. Αναμένονται εξελίξεις σε αυτό τον τομέα.

Επιστρέφοντας στα αποτελέσματα των κατατακτήριων, τη μεγαλύτερη έκπληξη της ημέρας προσέφερε η Toro Rosso, οι οδηγοί της οποίας θα εκκινήσουν από την 5η και 7η θέση. Ο Max Verstappen σημείωσε την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές σημειώνοντας τον 5ο ταχύτερο χρόνο του Q3. O Carlos Sainz πάτησε λίγο στο γρασίδι των τελευταίων στροφών στη γρήγορη προσπάθειά του και έχασε χρόνο.

Μεταξύ των Toro Rosso βρέθηκε ο Felipe Massa με τη Williams, που δεν κατάφερε να δει αμφότερους τους οδηγούς της στο Q3. Εκτός του ότι ο Valtteri Bottas (11ος) αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο Q2, η ομάδα δεν παρουσίασε στη FIA το έγγραφο με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων του μονοθεσίου του Φινλανδού, πριν αυτός εξέλθει στην πίστα. Το έγγραφο των ρυθμίσεων ζητείται από τη FIA, διότι υπάρχουν περιορισμοί που έχουν τεθεί από την Pirelli όσον αφορά τις κλίσεις κάμπερ, σύμφωνα με τις αντοχές των ελαστικών. Η Williams θα παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για το ζήτημα αυτό.

Ο Daniel Ricciardo, που θα εκκινήσει από την 8η θέση αύριο, ήταν ο πρώτος οδηγός που αποκλείστηκε από το Q3, προς απογοήτευση των συμπατριωτών του, χωρίς να έχει την ευκαιρία δεύτερης προσπάθειας. Ο Αυστραλός ήταν ο μοναδικός οδηγός της Red Bull που έφτασε μέχρι το Q3, αφού ο Daniil Kvyat βρήκε μποτιλιάρισμα στην πρώτη του προσπάθεια στο Q1 και στην επόμενη τα ελαστικά του Ρώσου δεν απέδιδα το ίδιο καλά… Συνεπώς, ο Kvyat περιορίστηκε στη 18η θέση.

Οι δυο Force India θα παραταχθούν πίσω από τον Ricciardo και θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για το ξεκίνημα του αγώνα, κάτι που σημαίνει ότι βρίσκονται σε πιο πλεονεκτική θέση από τον Αυστραλό οδηγό της Red Bull. Έχοντας εξασφαλίσει τις θέσεις αυτές, η Force India αποφάσισε να μην στείλει ξανά τους οδηγούς της στην πίστα για να προσπαθήσουν να προαχθούν στο Q3, παρ’ ότι είχαν χρόνο και ελαστικά να το κάνουν…

Στη 12η και 13η θέση κατέληξαν οι οδηγοί της McLaren, οι οποίοι ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από την απόδοση του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές και δήλωσαν ότι έμειναν έκπληκτοι με το αποτέλεσμα που κατάφεραν να πετύχουν. Πίσω από τις McLaren θα παραταχθούν οι οδηγοί της Renault, με τον Jolyon Palmer να εκκινεί εμπρός από τον team mate του στο ντεμπούτο του στην F1._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ