top icon
Αγώνες

GP Αυστραλίας: Λάθος της Ferrari επωφελεί τον Rosberg

O Nico Rosberg συνέχισε το σερί επιτυχιών του.

Αν το GP Αυστραλίας αποδειχθεί αντιπροσωπευτικό για τη φετινή χρονιά, τότε το 2016 προμηνύεται συναρπαστικό, καθώς η Ferrari έδειξε ότι μπορεί να προκαλέσει την Mercedes. Αν και η γερμανική ομάδα κατάφερε να σημειώσει το 1-2, η δουλειά της δεν ήταν εύκολη όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές. Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes πραγματοποίησαν κακή εκκίνηση, με τον Lewis Hamilton να έχει υπερβολικό σπινάρισμα. Κάποιοι πιστεύουν ότι σε αυτό ενδέχεται να συνέβαλε το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν δύο αναγνωριστικοί γύροι, λόγω της εγκατάλειψης του Kvyat (λόγω αστοχίας MGU-H). Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο συμπλέκτης της Mercedes τείνει να υπερθερμαίνεται. Πάντως η γερμανική ομάδα παραδέχθηκε ότι ούτε οι χθεσινές προσομοιώσεις εκκινήσεων που πραγματοποίησε ήταν καλές.

Το κακό ξεκίνημα των Mercedes επέτρεψε στους οδηγούς της Ferrari να περάσουν επικεφαλής. O Rosberg, έχοντας μπλοκάρει τα φρένα του, στρίμωξε τον team mate στην πρώτη στροφή και υπήρξε μια μικρή επαφή μεταξύ τους, που τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του Hamilton. O Βρετανός αναγκάστηκε να επιβραδύνει αρκετά για να αποφύγει πιο σοβαρή επαφή, χάνοντας άλλες δύο θέσεις, για να καταλήξει 6ος. Μέσα σε μερικά μέτρα, η Mercedes είχε βρεθεί σε μειονεκτική θέση. Επιπλέον, ο ρυθμός αγώνα της Ferrari ήταν πάρα πολύ καλός και δεν επέτρεπε στον Rosberg να επιτεθεί.

Η Mercedes επιχείρησε το undercut, φέρνοντας τον Rosberg στα pits (για ελαστικά μαλακής γόμας) στο τέλος του 12ου γύρου. Η Ferrari απάντησε άμεσα καλώντας τον Vettel στα pits για supersoft γόμα ελαστικών και ο Vettel μόλις που κατάφερε να διατηρηθεί εμπρός από τον συμπατριώτη του. Αντιθέτως, ο Kimi Raikkonen έπεσε στην 3η θέση.

Ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει τη Williams του Felipe Massa, ωστόσο όταν έφτασε πίσω από την Toro Rosso του Max Verstappen δεν μπορούσε να περάσει. Η Mercedes αποφάσισε να επεκτείνει το stint του Ηamilton και να τον εφοδιάσει με τη μέση γόμα. Μάλιστα, ο Hamilton καθυστέρησε λίγο τον Rosberg πριν εισέλθει στο pit lane, καθώς δεν άφησε τον team mate του να περάσει. Η Ferrari επίσης καθυστέρησε να καλέσει τον Raikkonen στα pits, παρά τις εκκλήσεις του Φινλανδού, ο οποίος ανέφερε στον ασύρματο ότι τα εμπρός ελαστικά του είχαν καταπονηθεί υπερβολικά.

Τότε, στον 18ο γύρο, συνέβη το ανατριχιαστικό ατύχημα του Fernando Alonso. O Ισπανός προσπαθούσε να προσπεράσει την Haas του Esteban Gutierrez από την εξωτερική με ανοιχτό DRS. O Μεξικανός κινήθηκε ελαφρώς προς τα αριστερά και φρέναρα πολύ νωρίτερα απ' ότι περίμενε ο Alonso. O Ισπανός δεν κατάφερε να αποφύγει τη Haas και η McLaren του κατευθύνθηκε ακυβέρνητη προς την αμμοπαγίδα. Όταν το μονοθέσιο χτύπησε στην άμμο απογειώθηκε και προσέκρουσε με ορμή στις μπαριέρες. Ο Alonso δεν τραυματίστηκε, απλά χτύπησε το γόνατό του στην κολώνα του τιμονιού και κατάφερε να βγει από την αναποδογυρισμένη McLaren μόνος του, αν και λίγο ζαλισμένος. Το ατύχημα έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και στη συνέχεια την κόκκινη σημαία.

Η διακοπή του αγώνα μηδένισε τα πάντα. Ο Hamilton ήταν από τους χαμένους της διακοπής, καθώς είχε κάνει το pit stop του μόλις ένα γύρο πριν το ατύχημα και κατέληξε και πάλι πίσω από μια Toro Rosso, αυτήν του Sainz. Ωστόσο, μόλις ξεκίνησε ξανά ο αγώνας, φάνηκαν οι διαφορετικές επιλογές των δύο κορυφαίων ομάδων, που είχαν την ελευθερία να πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε επέμβαση ήθελαν στα μονοθέσιά τους. Η Mercedes επέλεξε τη μέση γόμα, ενώ οι Ferrari συνέχισαν με την supersoft. O διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene δήλωσε ότι η Scuderia δοκίμασε μια επιθετική στρατηγική, η οποία εντέλει δε λειτούργησε. Ο Jock Clear, επικεφαλής του κόκκινου pit wall, δήλωσε ότι η ομάδα δεν είχε γνώση της συμπεριφοράς της μέσης γόμας, καθώς δεν την είχαν χρησιμοποιήσει στις ελεύθερες δοκιμές. Η Ferrari πιθανότατα δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να κάνει τη μέση γόμα να διαρκέσει μέχρι την καρό σημαία. Επίσης, οι Ιταλοί αιφνιδιάστηκαν από την απόφαση της Mercedes να μην κάνει άλλο pit stop μέχρι τον τερματισμό.

Πέραν της επιλογής που σύντομα που σύντομα θα αποδεικνυόταν λανθασμένη, η Ferrari είδε τον Raikkonen να εισέρχεται στο pit lane για να εγκαταλείψει, με το airbox της SF16-H τυλίχθηκε στις φλόγες, πιθανότατα λόγω υπερθέρμανσης του τούρμπο. Στην πίστα, ο Rosberg είχε τη δυνατότητα να διατηρηθεί κοντά στον Vettel, του οποίου τα ελαστικά είχαν αρχίσει να καταπονούνται. Είχε αρχίσει να διαφαίνεται ότι η Ferrari θα έχανε τον αγώνα. Οι καινούργιοι κανονισμοί περί επιλογής ελαστικών προσέθεσαν μια καινούργια διάσταση στον αγώνα, την οποία η Mercedes εκμεταλλεύτηκε άμεσα και εύστοχα.

Ωστόσο δεν είχαν τελειώσει όλα ακόμα. Ο Vettel εισήλθε στα pits στον 35ο γύρο για μια χρονοβόρα (το εμπρός αριστερό μπουλόνι δεν ξεβίδωνε) μετάβαση στη μαλακή γόμα, αφήνοντας το δρόμο ανοιχτό στον Rosberg. Εντούτοις, θραύσματα που είχαν εισέλθει στον αεραγωγό φρένων της Mercedes του Γερμανού προκαλούσαν υπερθέρμανση των δαγκάνων, η οποία έκανε την ομάδα να σκεφτεί ακόμη και την εγκατάλειψη. Δεδομένων των φετινών περιορισμών στην επικοινωνία μέσω ασυρμάτου, η Mercedes δεν είχε τη δυνατότητα να ενημερώσει τον Rosberg για το ζήτημα με τα φρένα του. Επιπλέον, οι αναλύσεις των δεδομένων, έδειχναν ότι το πίσω αριστερό ελαστικό του Γερμανού θα έφτανε στο όριο της ζωής του 5 γύρους πριν την καρό σημαία. Παρά τη σημαντική απώλεια πρόσφυσης που βίωσε ο Rosberg, κατάφερε να φτάσει μέχρι το τέλος χωρίς πρόβλημα, για να κατακτήσει τη νίκη.

Πιο πίσω, Hamilton και Vettel πάλεψαν στους τελικούς γύρους για την 3η θέση. Ο Hamilton άρχισε να νιώθει τα ελαστικά του να γλιστράνε ήδη 20 γύρους πριν το τέλος. Μόλις 6 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα του, επιτρέποντας στον Vettel που τον καταδίωκε, να κολλήσει πίσω του. Ο Γερμανός πίεζε όσο μπορούσε ώσπου με δύο γύρους να απομένουν μπλόκαρε αυτός τα φρένα του στην προτελευταία στροφή και έχασε κάθε ελπίδα να αποσπάσει τη δεύτερη θέση από τον Hamilton. O Βρετανός πρωταθλητής δήλωσε ευχαριστημένος από το σημερινό αποτέλεσμα, καθώς κατάφερε να ελαχιστοποιήσει τις απώλειές του, παρ΄ ότι είχε πέσει αρκετά πίσω στα αρχικά στάδια του αγώνα.

Στην 4η θέση τερμάτισε ο τοπικός ήρωας Daniel Ricciardo, του οποίο το σετ μαλακής γόμας που τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας δεν άντεξε μέχρι το τέλος, υποχρεώνοντας τον Αυστραλό να επισκεφθεί ξανά τα pits. Ωστόσο, ο Ricciardo δήλωσε ότι η RB12 προστατεύει καλύτερα από τους αντιπάλους της τα ελαστικά, γεγονός που του επέτρεψε να προσπεράσει ταχύτερα μονοθέσια, όπως αυτά των Force India, Toro Rosso και Williams.

H Williams επέδειξε μια αρκετά απογοητευτική εικόνα σήμερα και οι άνθρωποί της περιμένουν εναγωνίως τις αναβαθμίσεις του Μπαχρέιν. Η FW38 καταπονούσε τα ελαστικά της και αυτό άφησε ανυπεράσπιστο τον Massa στις επιθέσεις του Ricciardo στο τέλος των stint. Παράλληλα, ο Bottas εξέτισε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω αντικατάστασης κιβωτίου πριν την εκκίνηση. Ο Φινλανδός κατέληξε στην 8η θέση της τελικής κατάταξης, έχοντας πραγματοποιήσει το pit stop του κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτοκινήτου ασφαλείας, χάνοντας χρόνο λόγω της διακοπής που ακολούθησε.

Εκπληκτικό αποτέλεσμα κατάφερε να σημειώσει στο ντεμπούτο της στην F1 η ομάδα της Haas, καθώς ο Romain Grosjean τερμάτισε στην 6η θέση. Ο Γάλλος χαρακτήρισε το αποτέλεσμα σα νίκη για τη νεοσύστατη αμερικάνικη ομάδα, η οποία στάθηκε αρκετά τυχερή με την κόκκινη σημαία. Ο Grosjean δεν είχε πραγματοποιήσει pit stop μέχρι τη διακοπή. Συνεπώς, είχε τη δυνατότητα να τοποθετήσει φρέσκα ελαστικά κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας χωρίς να χάσει χρόνο. Ο Γάλλος κατάφερε να διατηρήσει πολλούς και ταχύτερους συνδυασμούς πίσω του μέχρι την καρό σημαία.

O Nico Hulkenberg τερμάτισε πίσω από τον Grosjean καθώς είχε πραγματοποιήσει το pit stop του μόλις ένα γύρο πριν το ατύχημα του Alonso και κατά συνέπεια έχασε αρκετό χρόνο. Αρκετή ένταση υπήρχε στον ασύρματο της Toro Rosso. Η ιταλική ομάδα επέλεξε λανθασμένα τη μαλακή γόμα για την επανεκκίνηση. Όταν έγινε προφανές ότι τα ελαστικά δε θα άντεχαν μέχρι το τέλος, η Toro Rosso κάλεσε τον Carlos Sainz στα pits πριν τον Max Verstappen, παρ' ότι ο Ολλανδός ήταν εμπρός από τον team mate του και είχε αναφέρει καταπόνηση στα ελαστικά του μέσω ασυρμάτου. Κατά συνέπεια, ο Verstappen βρέθηκε πίσω από τον Sainz που πάλευε με τον Palmer. O Verstappen ζήτησε ουσιαστικά από την ομάδα να δώσει εντολή στον Sainz να τον αφήσει να περάσει, καθώς ισχυριζόταν ότι έχανε χρόνο. Εντέλει, ο Ολλανδός είχε επαφή με τον team mate του στους τελευταίους γύρους (διαγράφοντας ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών), χωρίς να προκληθούν σημαντικές ζημιές.

Ο Jolyon Palmer τερμάτισε 11ος, μόλις έξω από τους βαθμούς έπειτα από έναν αγώνα στον οποίο επέδειξε τις αγωνιστικές του ικανότητες, υπερασπιζόμενος πολλές φορές τη θέση του. Ο team mate του στη Renault, Kevin Magnussen είχε αστοχία ελαστικού στον πρώτο γύρο. Ωστόσο, ο ρυθμός αγώνα της γαλλικής ομάδας ήταν καλύτερος από αυτόν της McLaren, που είχε κινηθεί ταχύτερα στις κατατακκτήριες δοκιμές. Ο Button δήλωσε ότι η ομάδα ακολούθησε λανθασμένη στρατηγική κατά τη διάρκεια της κόκκινης σημαίας, επιλέγοντας τη suspersoft γόμα._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ