Ελάχιστα μικρά αυτοκίνητα έκαναν τέτοια αίσθηση για τα σπορ χαρακτηριστικά τους, προκαλώντας με τις επιδόσεις τους ακόμα και τα μεγαλύτερα GTi.
Η σειρά 106 της Peugeot παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 1991, αρχικά με κινητήρες 1,0 και 1,1 λίτρων, των 50 και των 60 ίππων. Γρήγορα ακολούθησαν οι εκδόσεις των 1,4 και 1,6 λίτρων, καθώς και οι δημοφιλείς στην Ευρώπη diesel. H παραγωγή του 106 Rally ξεκίνησε στις αρχές του 1994…
Ταυτότητα
Το αυτοκίνητο δεν ήταν GTi ούτε με την αρχική φιλοσοφία της άτυπης αυτής κατηγορίας, ούτε με εκείνη όπου πρωταρχικό ρόλο παίζει η άνεση της ανάρτησης και τα συστήματα παθητικής ασφάλειας. Στην Peugeot δεν είχαν δύσκολο δρόμο να διανύσουν, ώστε να φτιάξουν το 106 Rally. Γνώριζαν τη συνταγή καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Ήξεραν τι ήθελε ο νέος ή ο ώριμος που αρνείται να διαθέσει περιουσίες για την οδηγική του ευχαρίστηση και το δημιούργησαν. O χαρακτηρισμός «καρτ» είναι πλέον ιδιαίτερα κοινότυπος, δίνει όμως με τον καλύτερο τρόπο την εικόνα εκείνης της κατασκευής. Αν θέλαμε να δώσουμε ένα ακόμα επίθετο, θα λέγαμε ότι το 106 Ραλλύ ήταν ένα «τίμιο» αυτοκίνητο, με την έννοια ότι όλες του οι αντιδράσεις ήταν σε απόλυτη αναλογία με τις εντολές του οδηγού. «Όσο ζητήσεις, θα πάρεις» ήταν το κλειδί για τη γρήγορη οδήγηση του 106, και κάθε κίνηση του οδηγού είχε το απολύτως αντίστοιχο αντίκρισμα.
Η ενθουσιώδης γνώμη
Για να έχετε μια πλήρη εικόνα για το αυτοκίνητο, όσοι δεν το οδηγήσατε στο παρελθόν, ίσως είναι καλύτερα να σας παραθέσουμε τα συμπεράσματα από τη δοκιμή του Rally στους 4Τροχούς, τον Ιούλιο του 1994: «το 106 ακολουθώντας την παράδοση και τις καλές συνήθειες όλης της σειράς, δε θα προδώσει ποτέ το χειριστή αιφνιδιαστικά και πάντα τα όριά του βρίσκονται πιο πάνω από τις δυνατότητες του οδηγού του. Το σύνολο θα προβληματίσει μόνο αυτόν που θα προσπαθήσει να διαγράψει ακριβείς τροχιές με πολύ υψηλές ταχύτητες, οπότε το κοντό μεταξόνιο θα παίξει το ρόλο του. Πρόκειται για ένα ακόμη εξαιρετικό μοντέλο από τη σειρά 106, με έντονη προσωπικότητα, που δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε όσους έχουν αγωνιστικούς προσανατολισμούς. Αξιοπρεπές σε επιδόσεις, υποδειγματικό σε οδική συμπεριφορά, καλύτερα φτιαγμένο από το 205, προσφέρεται σε εντυπωσιακά συμφέρουσα τιμή και δίκαια θα χαρακτηριστεί «φονέας γιγάντων», όντας η αντιπρόταση σε σχέση με το XSi και το Punto GT. Οποιοδήποτε σχόλιο σχετικό με το Peugeot 205 Rally, μόνο φιλολογικού περιεχομένου μπορεί να χαρακτηριστεί».
106 Rally 1.6
«Ίσως η Peugeot να αναγκαστεί να παράγει επιτέλους ένα 16βάλβιδο, «ζωντανό» κινητήρα 1,6 λίτρων που θα παίξει το ρόλο του στη δημιουργία του ιδανικού συνόλου στην κατηγορία των υπέρ μίνι GΤi». Η ευχή του περιοδικού έγινε πραγματικότητα το 1996, όταν το μοντέλο απέκτησε το μηχανικό σύνολο που το ολοκλήρωσε. Από τη μία η αναβάθμιση του συναγωνισμού που ανέβηκε, από την άλλη οι νέοι κανονισμοί εκπομπών καυσαερίων, η Peugeot δεν είχε πλέον άλλη επιλογή από την αύξηση του κυβισμού στο 106 Rally. Τα 300 επιπλέον κ.εκ. άλλαξαν σημαντικά το χαρακτήρα του αυτοκινήτου στο δρόμο, αφού πλέον υπήρχε περίσσεια ροπής από τις χαμηλές στροφές και ο οδηγός κατέφευγε σπανιότερα στο κιβώτιο με τον ξεπερασμένο σε αίσθηση, αλλά και ταχύτητα επιλογέα. Η λύση που χρησιμοποιήθηκε ήταν βέβαια ο γνωστός, 8βάλβιδος κινητήρας του XSi 1,6. Οι σχέσεις του κιβωτίου φυσιολογικά είχαν αλλάξει και αυτές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ η επιλογή της κλιμάκωσης κρίνεται επιτυχημένη. Μόνο στον αυτοκινητόδρομο έψαχνε κανείς και μία έκτη ταχύτητα λίγο πιο μακριά, το αυτοκίνητο όμως ταξίδευε σίγουρα πιο άνετα από το πιο αδύναμο, πιο «κοντό» και πιο θορυβώδες 106 Rally 1,3. Ακόμα, στον τομέα των αναρτήσεων είχαμε διαφορές που γίνονταν αμέσως αντιληπτές, αφού το καινούργιο Rally ήταν σαφώς πιο άνετο στις ανωμαλίες από το προηγούμενο. Τα ελατήρια εμπρός, οι ράβδοι στρέψης και η αντιστρεπτική πίσω είχαν αλλάξει, δεν είχε αλλάξει όμως το εξαιρετικό στήσιμο στο δρόμο και η απουσία κλίσεων στις στροφές, χάρη βέβαια στις σφιχτές αντιστρεπτικές.
«Εντυπωσιάζει με την πρόσφυσή του, αρνείται να υποστρέψει όταν η άσφαλτος είναι τουλάχιστον μέτριας ποιότητας, ενώ δε γέρνει καθόλου»
«Τα Βέμπερ πέθαναν, ζήτω ο ψεκασμός πολλαπλών σημείων, έστω και με καταλύτη»
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.294 & 1.587 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/7.200 σ.α.λ. & 105 ίπποι/6.200 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 11,2 χλγμ/5.400 & 13,5 χλγμ/3.500 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 & 196 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ: 9,6 δλ. & 9,1 δλ.
ΜxΠxΥ: 3,56×1,60×1,36 μ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2,39 μ.
ΒΑΡΟΣ: 810 & 900 κιλά