Κάτω από το καπό της Giulietta SZ που συμμετέχει στο 101ο Targa Florio βρίσκεται ένας 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 1290 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους.
Η Alfa Romeo είναι μέρος της παράδοσης του Targa Florio: είναι μια από τις εταιρείες που έχει κατακτήσει τις περισσότερες νίκες στη μακρά ιστορία της διοργάνωσης. Η Giulietta SZ που συμμετέχει στην 101η έκδοση είναι ένα μοντέλο του 1960 (το δεύτερο της σειράς) με κοφτό τελείωμα αμαξώματος «Kamm tail» και αεροδυναμική επάρκεια. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 1290 cc που αποδίδει 100 ίππους.
Η γέννηση της Giulietta Sprint Zagato, γνωστή ως SZ, δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Η Alfa Romeo δεν "παρήγγειλε" απλά ένα αυτοκίνητο από την Carrozzeria στο Μιλάνο. Η ιστορία της ξεκινά μέσα από μια σειρά περίεργων γεγονότων που σχετίζονται με τον αγωνιστικό κόσμο: το 1956 ο Dore Leto di Priolo, ένας από τους γνωστότερους Ιταλούς πιλότους της εποχής, προκάλεσε σημαντικές ζημιές στη Giulietta Sprint Veloce κατά τη διάρκεια του Mille Miglia. Όταν πήγε το αυτοκίνητο για επισκευή στον Zagato, ο Dore ζήτησε από τον Elio Zagato όχι απλά να ανακατασκευάσει το Bertone coupé, αλλά να μειώσει το βάρος του όσο το δυνατόν περισσότερο, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος. Το αποτέλεσμα ήταν μια SVZ που ζύγιζε 145 κιλά λιγότερο από την απλή Sprint Veloce, η οποία σύντομα απέδειξε τις ικανότητές της στην πίστα, Σε μόλις λίγους μήνες, δεκάδες πιλότοι παρήγγειλαν τη δική τους "τροποποιημένη" έκδοση, με αρκετά βελτιωμένη αεροδυναμική και πολύ μικρότερο βάρος, ενώ την ίδια στιγμή ο κινητήρας απέδιδε όλο και περισσότερη δύναμη από τη μικρή μονάδα των 1300 cc. Όσον αφορά στη στιλιστική εικόνα, τα αυτοκίνητα SVZ κινούνταν όλο και πιο μακριά από την αρχική Sprint Veloce του Bertone, διαμορφώνοντας σταδιακά την επόμενη SZ.
Η Alfa Romeo, σε αναγνώριση της ποιότητας της κατασκευής του Zagato, το μετέτρεψε σε βασικό μοντέλο παραγωγής, με πιο χαμηλό σασί. Μετά την επιτυχία των "τροποποιημένων" αυτοκινήτων των ιδιωτών αγοραστών, το 1959 η Carrozzeria στο Μιλάνο ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του Sprint Zagato, με το αμάξωμα να ζυγίζει ελάχιστα πάνω από 850 κιλά. Το αυτοκίνητο που συμμετέχει στο Targa Florio είναι η επόμενη έκδοση εκείνης του 1960, που αποτελεί ιδιοκτησία του Museo Storico της Alfa Romeo.